În 2022, un an marcat de război, ucrainenii au cumpărat 1.600 de autotractoare noi, un număr dublu faţă de cele 781 de unităţi achiziţionate în 2021. Liderul pieței, potrivit Auto Consulting, s-a dovedit a fi MAN, cu o creștere de 240% a vânzărilor, urmat de Volvo Trucks, cu o creștere record de 320%.

Piața șasiurilor, inclusiv pentru vehiculele de construcții sau municipale, a înregistrat în 2022 un declin uriaș, de 35%, lucru deloc surprinzător, deoarece războiul a oprit dezvoltarea infrastructurii și a paralizat activitatea multor companii ucrainene. La pol opus a fost însă categoria autotractoarelor cu semiremorcă, folosite de obicei în transportul pe distanțe lungi, care s-au vândut în ritm rapid, remarcă 40ton.net.

Până la izbucnirea războiului, piața ucraineană pentru camioane noi era sub 100 de unități pe lună. În martie, când era în desfășurare ofensiva de la Kiev, vânzările au scăzut pur și simplu la zero, dar în mai au revenit la vechiul nivel și apoi au început să doboare noi recorduri. Din iulie, cererea a rămas la nivelul de 200 de unităţi pe lună, iar în decembrie s-a apropiat chiar de 300 de unităţi.

Ca urmare, pe tot parcursul lui 2022, ucrainenii au cumpărat 1.600 de autotractoare noi, dublu faţă de 781 de unităţi în 2021. Liderul pieței, potrivit Auto Consulting, s-a dovedit a fi MAN, înregistrând o creștere de 240% a vânzărilor, urmat de Volvo Trucks, cu o creștere record de 320%. Următoarele trei poziții au fost ocupate de Mercedes-Benz, Scania și DAF.

O cerere atât de mare de tractoare se explică prin faptul că, în contextul războiului, transportul rutier pe distanțe lungi a trebuit să preia o parte semnificativă a mărfurilor din transportul maritim și aerian, complet paralizat de atacurile rusești. În același timp, țările UE au ridicat obligația transportatorilor ucraineni de a deține autorizaţii de transport, în timp ce ridicarea temporară a taxelor de către autoritățile ucrainene a încurajat achizițiile corporative, inclusiv înlocuirea flotelor pentru distanțe lungi, explică 40ton.net.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut