Raportul Asociaţiei Suedeze de Transport privind profitabilitatea și evoluţia în 2021 arată o cerere în creștere pentru transportul de mărfuri grele în ultimul an și o profitabilitate crescută în mai multe sectoare. Iar asta în ciuda faptului că industria a avut de suferit. Pe parcursul lui 2021, activitatea de transport a crescut cu aproape 10% față de 2020, în timp ce cifra de afaceri totală a scăzut cu 2%. Deşi capacitatea multor membri ai Asociaţiei a fost atinsă și costurile cu combustibilul au crescut, în combinație cu un echilibru favorabil al capacității pe piață, marjele de profit au crescut la cel mai înalt nivel de până acum.

Pe segmente, transportatorii din sectorul construcţiilor au văzut o continuare clară a unei economii anterior puternice pentru producția de locuințe noi. Cu toate acestea, segmentul crește mai lent și a avut cea mai scăzută profitabilitate în 2021, notează Transportnet.

Rentabilitatea transportului pe distanțe lungi în 2021 a fost peste medie, în vreme ce segmentul de distribuţie pe distanţe scurte s-a confruntat cu o anumită scădere a cererii, deoarece vârful comerțului electronic în urma pandemiei s-a atenuat. Rentabilitatea în 2021 a scăzut la niveluri medii.

Transportul forestier a raportat cea mai mare marjă de profit din ultimii cincisprezece ani în 2020. În 2021, marja a scăzut ușor, dar rămâne cu mult peste media istorică.

Rentabilitatea transportatorilor cu cisterne este în scădere din cauza profitabilității slabe de-a lungul lanțului valoric, iar cifra de afaceri medie a scăzut cu 7% în 2021.

Sectorul agricol a revenit puternic din 2018, când seceta generalizată a afectat puternic profitabilitatea, iar cifra de afaceri a crescut în 2021 cu 13%. „Transportul de marfă s-a descurcat relativ bine în timpul pandemiei, mai ales în comparație cu transportul de pasageri. Lipsa șoferilor a fost remarcată în ultimii ani, iar în toamna lui 2021, prețurile carburanților și ale AdBlue au început să crească dramatic. Există semnale ale fluctuațiilor economice iminente ca urmare a prețurilor ridicate la combustibil și energie, iar acest lucru înseamnă că mulți oameni ar putea aștepta cu investițiile în 2022, ceea ce face următorul raport interesant de comparat”, spune Ulric Långberg, șeful departamentului de politică socială din cadrul Asociaţiei.

În ceea ce privește criza energetică și prețurile ridicate ale combustibilului, Asociaţia suedeză consideră că industria poate vedea niveluri de activitate mai scăzute ca urmare a situației dificile a costurilor, dar consideră că există mai multe modalități de a reduce costurile cu combustibilul în transport. Raportul enumeră, printre altele, vehiculele eficiente din punct de vedere energetic și noile tehnologii de transmisie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut