În Polonia, pe 14 martie, a intrat în vigoare un amendament la Codul Penal, care permite confiscarea mașinilor de la șoferii cu o alcoolemie mai mare de 1,5 ppm (părți la milion), relatează etransport.pl.

Conform regulilor actualizate, vehiculul unui șofer care provoacă un accident după consumul de alcool (dacă alcoolemia este între 0,5 și 1 ppm; depășirea acestui nivel este supusă confiscării) poate fi confiscat. Şoferului cu o concentrație semnificativă de alcool în sânge i se poate confisca vehiculul de poliție pentru șapte zile. În acest timp, procurorul ia o decizie cu privire la eventuala sechestrare a mașinii (sau a altui vehicul), iar apoi instanța hotărăște asupra confiscării acesteia în favoarea trezoreriei statului.

În unele cazuri, instanţele de judecată pot aplica şi alte sancţiuni:

  • în cazul în care vehiculul condus nu apartine şoferului beat, se va lua decizia de a percepe fonduri în cuantumul contravalorii maşinii;
  • dacă autovehiculului i se produc avarii semnificative, instanţa hotărăşte şi recuperarea echivalentului acestuia;
  • unui șofer în stare de ebrietate care conduce un vehicul oficial în timpul îndeplinirii atribuțiilor profesionale nu i se va confisca mașina. Șoferul va fi amendat de la 5.000 la 60.000 de zloți (1.200 -14.000 de euro).

Pe parcursul lui 2023, pe diverse servicii au fost înregistrate peste 90.000 de cazuri de conducere în stare de ebrietate. De la începutul lui ianuarie 2024, poliția a reținut aproape 13.000 de șoferi beți. Deși acesta poate părea un număr mic, având în vedere numărul total de șoferi din Polonia, cercetările sugerează că unul din patru șoferi (27%) se întreabă despre capacitatea lor de a conduce după ce a consumat alcool.

Aproximativ 65% dintre șoferii chestionați susțin că au luat decizia de a se urca la volan, nesiguri. Participanții la sondaj au citat, de asemenea, factori precum lipsa opțiunilor de întoarcere acasă altfel decât cu mașina (39%) și necesitatea de a face călătorii scurte (28%). Aproape unul din cinci respondenți (19%) au recunoscut că speră să evite opririle în trafic și etilotestul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut