În primele luni ale acestui an, 63 de companii de transport și logistică au dat faliment în Lituania, egalând aproape numărul din întregul an precedent, scrie LRT.lt.
Explozia numărului de falimente din Lituania nu a avut loc peste noapte, ci a durat și a afectat din ce în ce mai multe industrii noi, potrivit Creditinfo. Doar în primele patru luni, țara a cunoscut 326 de falimente în toate sectoarele economiei.
În acest an, cel mai mare boom al falimentelor se observă în sectorul transporturilor și logisticii. Au fost 77 de falimente în industrie întreg anul trecut, iar 63 în primele luni ale acestui an, transportatorii raportând că volumele de marfă au scăzut, în timp ce numărul de vehicule a crescut. Acest lucru are ca rezultat creșterea costurilor, cum ar fi cu taxele de drum, salariile și dobânzile mari, făcând industria mai puțin stabilă. Consecințele războiului au și ele impactul lor. „Două țări folosesc acum praf de pușcă și hrană pentru război. Afacerile publice și industria sunt concentrate doar pe război. Puțini oameni cumpără aceste produse și cu toții simțim asta”, spune Romas Austinskas, președintele Asociației Naționale a Transportatorilor Rutieri din Lituania (Linava).
Ekaterina Rojaka, Șef Departament Afaceri și Dezvoltare, Creditinfo Lituania, precizează că nu doar micii transportatori declară faliment, ci și companiile mai mari, care nu sunt noi în această activitate. În același timp, sectorul transporturilor din Lituania creează aproximativ 10% din valoarea adăugată brută, astfel încât orice slăbire a acestui sector înseamnă o slăbire a economiei în ansamblu, precizează Logist.Today.
Pe locul al doilea la numărul de falimente se situează sectorul construcțiilor, urmat de producție.