În Austria, Germania și Elveția, nimic nu s-a schimbat în situația deficitului acut de șoferi. În regiunea DACH, numărul șoferilor noi a atins, în cel mai bun caz, nivelul din 2019.
Lipsa șoferilor de camion din Austria rămâne o problemă majoră. După cum raportează Camera de Comerț Austriacă (WKO), există în special o lipsă de tineri doritori să practice această meserie. În cazul șoferilor profesioniști de camioane și autobuze, declinul de intrare în carieră legat de coronavirus nu a mai putut fi stopat. „Cu 3.300 de noi șoferi de camion în 2022, nivelul de intrare în profesie din 2019 a fost atins din nou. Privind retrospectiv, însă, există o lipsă permanentă de 500 de șoferi profesioniști în transportul de mărfuri”, spune Joachim Steininger, președintele Asociației Școlilor de Șoferi și Transporturilor Generale din Austria.
Decalajul rămâne și în Germania: în 2019, Asociația Federală de Transport şi Logistică (BGL) a înregistrat un total de 19.950 de testări de şoferi de camioane care au trecut cu succes formarea sau calificarea pentru șoferi profesioniști. După aceea, numărul a scăzut la 17.383 în 2020, iar în 2021, cifra era încă sub valoarea din 2019 (19.051). Statisticile pentru 2022 vor fi disponibile în primăvara lui 2023.
Elveția este, de asemenea, familiarizată cu problema: „Lipsa șoferilor s-a agravat odată cu pandemia de coronavirus”, spune André Kirchhofer de la Asociația Elvețiană a Vehiculelor Comerciale, Astag. „Ucigașul numărul unu al locului de muncă la volan este creșterea anuală a ambuteiajelor.”