Din momentul în care UE a impus sancțiuni masive Rusiei, soarta mărcii Kamaz a fost afectată. Acesta este şi motivul pentru care apar tot mai multe indicii din piaţă care arată că transportatorii ruși mai au o singură şansă: să aştepte camioanele chinezeşti.

Kamaz a confirmat deja că aprovizionarea cu componente germane și americane – cabine de nouă generație (Mercedes-Benz), cutii de viteze (ZF), motoare (Cummins) sau sisteme de alimentare cu combustibil (Bosch) – este întreruptă. În prezent, ultimele mașini sunt asamblate din piesele stocate anterior, dar cel mai probabil nu vor depăşi 500 de unităţi.

Kamaz avea și o mulțime de alte componente, mai mici, a căror producție depindea de companiile occidentale. Experții auto citați în presa locală sunt chiar de părere că în curând va fi dificil pentru Kamaz să creeze un produs competitiv. Ca urmare, este justificată declaraţia unuia dintre directorii GAZ: „Kamaz este pur și simplu condamnat să importe componente din străinătate, pentru că singura alternativă posibilă ar fi inversarea tehnologică a vehiculelor către anii 1980. Înlocuirea pieselor vestice poate fi găsită în principal în China sau Turcia, dar în primii ani va avea ca rezultat cu siguranță prețuri mai mari ale camioanelor și o deteriorare a calității acestora. Afacerile se vor concentra acum pe camioanele chinezești, deoarece acestea vor fi de mai bună calitate și mai funcționale decât camioanele Kamaz. În acest fel, vehiculele chineze vor fi cerute şi preţul lor va creşte.”

Interesant este că scenariul de mai sus și-a găsit deja prima confirmare în industria autoturismelor. Potrivit Rzeczpospolita, prețurile mărcilor chinezești la dealerii ruși au crescut deja. Mașinile Haval asamblate local s-au scumpit cu 40%, în timp ce la reprezentanțele Chery, Geely și Changen prețurile au crescut cu 20-30%. În același timp, livrările către dealerii mărcilor occidentale pur și simplu nu există, iar fabricile lor de asamblare au fost, de asemenea, închise. Nici Lada nu mai produce noile mașini, deoarece cele mai recente modele ale sale se bazează în mod semnificativ pe tehnologia Renault.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut