Scăderea comerțului cu containere din Federaţia Rusă, cauzat de sancțiunile impuse după invadarea Ucrainei, s-a stabilizat. În timp ce reducerea globală în perioada martie-decembrie 2022 a atins 37%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, în decembrie, volumul total a scăzut cu doar 31% față de 2021.

Marea Baltică a fost cel mai grav afectată, cu 77% mai puține TEU manipulate (-80% în decembrie). Comerțul cu containere complete în Marea Neagră a scăzut cu 22%. Principalul port al acestui litoral, Novorossiysk, a atras recent o serie de servicii mici, astfel că în decembrie scăderea a fost de doar 7% de la an la an, comparativ cu o reducere de peste 40% în iulie. Spre deosebire de Marea Baltică și Marea Neagră, în perioada martie-decembrie, comerțul cu Orientul Îndepărtat a crescut cu 6% și a fost chiar cu 19% mai bun în decembrie, potrivit Dynamar.com. În plus, în pofida boicotului asupra Rusiei, comerțul cu containere din Rusia a început anul cu o creștere de aproximativ 10%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut