Olanda, Luxemburg, Norvegia, Polonia, Finlanda, Marea Britanie sunt cele şase țări europene care în 2020 au înmatriculat un număr de autobuze cu emisii zero (baterii electrice, plus autobuze cu celule de combustibil) în proporţie de peste 25% din înmatricularile clasei I. În Olanda, aflată în fruntea clasamentului, 81% din autobuzele urbane înmatriculate au emisii zero (445 de unităţi din 550), în creștere față de 66% în 2019.
În 2020, pe baza datelor Chatrou CME Solutions privind înmatriculările, piața autobuzelor electrice pe baterii a crescut cu 22% în Europa de Vest (odată cu adăugarea Poloniei). În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020, au fost înmatriculate 2.062 de autobuze electrice (excluse troleibuzele), în comparație cu cele 1.685 în 2019 (de altfel un an cu adevărat record, cu cifre triplate față de 2018). Ponderea medie a autobuzelor cu emisii zero în regiune este de aproximativ 16% pe piața autobuzelor urbane.
Autobuzele GNC cresc pe piața traseelor interurbane
Piața autobuzelor cu CNG este limitată la un lot de țări în care cifrele de înmatriculare sunt destul de mari. Lăsând în afară Portugalia, din cauza numărului redus de înmatriculări de autobuze urbane, Franța, Spania și Suedia se remarcă pentru adăugarea autobuzelor cu CNG în flota de transport public urban. Chatrou CME Solutions a subliniat că „este remarcabilă creșterea numărului autobuzelor CNG, în special în segmentul Intercity și chiar în segmentul autocarelor. Din totalul celor 2.636 autobuze CNG (de la 2.199 în 2019), 413 se încadrau în aceste segmente».