Datele Observatorului lunar pe care Fenadismer îl publică în colaborare cu Fundación el Quijote para el Transporte, privind termenele de plată şi întârzierea plăților în transportul din Spania, arată că perioada medie de plată în septembrie a fost de 65 de zile. Acest termen, apropiat de cel legal, este cel mai scăzut de când s-a înfiinţat acest Observator, în urmă cu 12 ani.

Dat fiind că termenul legal este de 60 de zile, încă nu s-a atins situația ideală, dar se apropie, potrivit Fenadismer. Și, mai presus de toate, este important că termenul de plată se îndepărtează de acele depăşiri de peste 80 de zile, care ajungeau şi la 120 de zile.

Acest lucru s-a întâmplat ca urmare a aplicării regimului sancțiunilor, aprobat în 2021, pentru întârzierea plăților în transport şi acțiunilor Inspecției Transporturi în companii de logistică şi expediţie.

Dintre expeditorii care plătesc peste perioada legală de 60 de zile, 11% fac acest lucru în mai mult de 120 de zile, iar 66% au termene între 60 și 90 de zile. Adică, nu numai că s-a redus termenul mediu, dar şi expeditorii care continuă să nu respecte obligația de plată la timp își scurtează acum perioada de întârziere.

Transferul a continuat să fie mijlocul de plată preferat şi în septembrie (68%), urmat de confirmare (27%), bilet la ordin (4%) și cec (sub 1%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut