În iulie 2016, Comisia Europeană a adoptat o decizie privind procedura disciplinară impusă principalilor producători europeni de vehicule industriale (DAF, Mercedes, Iveco, Man, Renault-Volvo și ulterior Scania) pentru cartelul prețurilor, deschizând calea acționării în justiție pentru cei care au achiziționat vehicule ale acestor mărci între 1997 și 2011. Deoarece la sfârșitul lui 2018 hotărârea unui Tribunal de Primă Instanță a fost pronunțată ca răspuns la o cerere formulată, de-a lungul acestor ani au fost pronunțate o serie de hotărâri de diferite instanțe și tribunale provinciale din Spania, cu rezultate contradictorii și, în multe cazuri, defavorabile reclamanților, deoarece rapoartele de expertiză care au însoțit cererea și care au determinat cuantumul prejudiciului nu au fost suficient motivate.

În hotărârea menționată, Înalta Curte a recunoscut, în primul rând, dreptul transportatorilor de a fi despăgubiți pentru prejudiciul cauzat de supraprețul aplicat de producătorii de camioane, limitând însă respectiva despăgubire la 5% din valoarea de achiziție a camionului, cu excepția cazului în care cererea este însoțită de un raport de expertiză consistent care permite acreditarea și cuantificarea unei evaluări diferite, relatează Trasporte Profesional. De asemenea, Curtea hotărăşte că reclamanții au dreptul să încaseze și dobânda la despăgubire, calculându-se însă nu din momentul în care a fost formulată cererea, ci din momentul producerii prejudiciului, adică din momentul „achitării prețului”.

Hotărârea este aplicabilă numai cererilor depuse în Spania, prin urmare nu le afectează pe cele depuse de transportatorii spanioli din alte țări europene, deoarece alte state au beneficiat de jurisdicții mai specializate pentru soluționarea acestui tip de dispute.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut