Pandemia a determinat în 2020 o reducere a cifrei de afaceri din transporturi de 7% în Spania și Portugalia din cauza reducerii curselor internaționale și a comerțului international. Însă, pentru 2021 se estimează o cifră de afaceri globală de 18.800 milioane euro, care înseamnă o creștere de aproximativ 7% față de 2020, depășind ușor cifra înregistrată în 2019.

Potrivit Observatorului Sectorial DBK al Informa, în Spania și Portugalia pandemia de Covid-19 din 2020 a întrerupt tendința de creștere a valorii de piață a transportului de marfă iberic din anii precedenți. Astfel, în anul pandemic facturarea transportului rutier de marfă a scăzut cu 5,1%, situându-se la 17.550 milioane de euro. Piața spaniolă a înregistrat o scădere de 5,2%, pe când cea din Portugalia a fost de 4,6%.

Chiar dacă cererea a crescut, pe termen scurt, este posibilă o presiune puternică pe marjele de profit ale companiilor de transport din cauza tendinței ascendente a costurilor, în special a combustibilului și a forței de muncă.

Pe această piață, sectorul de transport este fragmentat, fiind format din multe companii mici, dar și mulți șoferi independenți care operează un singur vehicul.

În 2020, pe piața iberică activau 112.142 de companii de transport, cu 1,2% mai mult decât cele existente în anul precedent. Iar dintre acestea, 104.424 erau operatori cu domiciliul în Spania, în timp ce în Portugalia erau 7.718 companii.

Numărul vehiculelor de transport de marfă a totalizat 275.864 de unități – cele mai multe (257.462) aparțineau companiilor spaniole, iar restul de 18.402 celor portugheze. Rezultatul este o medie de 2,3 vehicule per companie pe piața iberică în ansamblu, cifră care reflectă dimensiunea medie mică a flotelor și fragmentarea ofertei.

În acest sens, cota de piață comună a primelor cinci grupuri de pe piața iberică a fost de aproximativ 13%, în timp ce primele zece au adunat 19%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut