Americanii s-au remarcat printr-o practică specială privind saltelele din cabina camioanelor: atunci când un şofer preia un camion deja folosit de cineva, salteaua aceluia este eliminată, iar angajatorul îi pune la dispoziție una nou-nouță, ambalată în folie. Acest schimb nu depinde de vechimea saltelei existente. Mai mult, acest lucru se aplică atât camioanelor rulate nou cumpărate, cât și celor care se află deja în flotă. Deci niciun şofer nu doarme pe saltelele lăsate de fostul deţinător al mașinii sau pe cele ale unui coleg din firmă.

Principiul de mai sus este adoptat pe scară largă, chiar și în rândul celor mai mari companii de transport, care deţin sute de camioane şi în care rotația şoferilor este deosebit de mare. Acest lucru este atât de popular încât mulți șoferi americani suspectează chiar o obligație legală de a înlocui saltelele, arată 40ton.net.

De ce nu se întâlneşte un astfel de obicei şi în Europa? Poate că nimeni nu s-a gândit la asta sau poate considerațiile tehnice pot fi importante, deoarece europenii și americanii au o abordare complet diferită față de paturi. Din cauza cabinelor mult mai înguste, saltelele europene trebuie să fie potrivite unei anumite mărci și unui anumit model. Multe dintre ele se îngustează în spatele scaunelor, iar unele sunt chiar extensibile. De asemenea, saltelele camioanelor europene au mai des o structură avansată. În versiunile mai scumpe, există structuri cu mai multe straturi și adesea buzunare cu arcuri, ceea ce ar crește semnificativ costul înlocuirii.

De cealaltă parte a oceanului, cele mai obișnuite saltele din spumă sunt norma. Modelele de bază, de 4 inch (10 cm) grosime, costă mai puțin de 120 USD, deci similar celor mai ieftine înlocuitoare de spumă pentru camioanele europene. Desigur, există și modele mai bune, de 8 inch (20 cm), din spumă cu memorie. Datorită spațiului generos al cabinelor, camioanele americane au paturi obișnuite. Saltelelor li se oferă dimensiuni populare, standardizate, ceea ce înseamnă că oferta este generoasă şi preţurile acceptabile.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut