Potrivit ACEA, în cel de-al doilea trimestru din 2021, înmatriculările de mașini electrice au continuat să se extindă în UE. Cota de piață a vehiculelor electrice cu baterie s-a dublat – de la 3,5% în al doilea trimestru al lui 2020, la 7,5% în acest an. Cererea de mașini hibride a crescut de asemenea puternic în această perioadă de trei luni, reprezentând 19,3% din numărul de înmatriculări din UE. În același timp, cota de piață a tipurilor tradiționale de combustibil (benzină și motorină) s-a contractat până la 62,2% pentru mașinile noi vândute.

Din aprilie în iunie 2021, înmatriculările de maşini pe benzină/motorină au crescut în întreaga UE (cu 25,3%, respectiv 7,8%), comparând însă cu o cerere redusă anul trecut din cauza pandemiei. Cu toate acestea, creșterea a fost considerabil mai modestă în comparație cu cea a celorlalte segmente de utilizare de combustibil, rezultând o reducere a cotei de piață. Drept urmare, motorina deține acum o cotă de piață de 20,4%, în scădere de la 29,4% în al doilea trimestru din 2020. În mod similar, cota de piață a autovehiculelor pe benzină s-a contractat cu 10% (de la 51,9% în aprilie -iunie 2020, până la 41,8% anul acesta), în ciuda creșterii cererii pe majoritatea piețelor UE.

Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, înmatriculările vehiculelor electrice cu baterii (BEV) s-au extins cu 231,6%, ajungând la 210.298 de mașini. Această creștere a fost ajutată de câștiguri substanțiale pe toate cele patru mari piețe din regiune, în special în Spania (+ 372,7%) și Germania (+ 357,0%).

Vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) au avut un al doilea trimestru și mai impresionant, vânzările crescând cu 255,8%, la 235.730 de unități. Italia a fost din nou printre cele mai puternice piețe în creștere, cu 21.647 de astfel de mașini înregistrate din aprilie în iunie (+ 659,3% de la un an la altul). Celelalte trei piețe majore ale UE au înregistrat, de asemenea, câștiguri impresionante în segmentul PHEV: Spania (+ 430,3%), Franța (+ 276,4%) și Germania (+ 269,9%).

Cu 541.162 de unități vândute în UE în al doilea trimestru al anului, vehiculele electrice hibride (HEV) au rămas cea mai mare categorie de mașini cu motor alternativ în termeni de volum. Toate piețele UE au înregistrat câștiguri procentuale de două sau chiar trei cifre în această perioadă, astfel că înmatriculările de hibride s-au triplat din aprilie în iunie, în creștere cu 213,5% față de acum un an.

Cererea de vehicule cu gaze naturale (NGV) în UE a crescut cu 41,8%, la 13.497 de unități în al doilea trimestru, susținută în principal de o creștere remarcabilă în Italia (+ 94,0%), care reprezintă singură 75% din totalul vânzărilor UE pe acest segment.

Înmatriculările autovehiculelor alimentate cu GPL s-au dublat (+ 134,1%), totalizând 59.363 de unități, stimulate de o performanță puternică în Italia (+ 89,5%) și Franța (+ 266%), cea mai mare piață europeană pentru mașinile GPL.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare