Ministerul Transporturilor din Spania a prezentat rezultatelor Observatoarelor activității de transport, costurilor și prețurilor corespunzătoare trimestrului al doilea din 2024 și concluzia este că activitatea crește, spre deosebire de trimestrele precedente, costurile sunt ușor reduse, iar prețurile abia sesizează modificări.

Ministerul Transporturilor din Spania a concluzionat că, în cel de-al doilea trimestru al anului, costurile s-au redus uşor, în timp ce activitatea a crescut, întrerupând tendința din trimestrele precedente. Prețurile au scăzut brusc pe unele segmente, iar pe altele au crescut foarte ușor.

Scăderea prețului motorinei în T2 2024, cu 3,8%, a influențat o scădere a costurilor în această perioadă. Astfel, pentru un vehicul de marfă generală articulat, costul pe kilometru a fost de 1,30 euro/km gol și 1,53 euro/km încărcat, ceea ce reprezintă o reducere cu 1%.

Cu toate acestea, costurile au crescut cu 0,5%, iar în ultimele 12 luni (inclusiv al doilea trimestru) cu 3,6%. Combustibilul reprezintă acum 32,1% din costul total al companiei, următorul element fiind personalul, cu o pondere de 30,7%.

Costul anual de exploatare pentru un vehicul de marfă generală articulat este de 156.366,60 euro pe an, potrivit Fenadismer en Carretera, deci facturarea ar trebui să depășească această cifră pentru a acoperi costurile indirecte și profitul.

În ceea ce privește prețurile de transport, pe distanțe scurte (până la 50 km) prețurile au scăzut cu 5,6%, pe distanță medie (până la 300 km) au crescut cu 1,6%, iar pe distanță lungă (peste 300 km) au crescut cu 0,4% de la an la an. În total, s-a înregistrat o creștere medie a prețurilor de 0,8%.

Pe baza sondajului permanent efectuat de Ministerul Transporturilor cu o mie de transportatori din toate sectoarele și specialitățile, s-a scos la iveală o redresare a activității desfășurate, notabilă mai ales în transportul național.

În tone-kilometri, în T2 2024, în raport cu aceeași perioadă a lui 2023, se înregistrează o creștere medie de 5,9%, cu date pozitive în transportul pe distanțe scurte (2,3%), în transportul național (7,1%) și internaţional (5,5%). În tone transportate, s-a înregistrat o creștere medie de 4,1%, cu creșteri specifice de 5,5% la transportul pe distanțe scurte, 2,5% la transportul național și 7,4% la internațional.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut