Intenția UE de a impune mașinile electrice din 2035 dă fiori producătorilor care se confruntă cu lipsa materiei prime. De mai bine de un an fabricile lor suferă de întreruperi ale producției din cauza deficitului de semiconductori, iar lideri precum Carlos Tavares (Stellantis) sunt deja îngrijorați de o viitoare lipsă de baterii. Şi asta pentru că acestea necesită materii prime strategice precum nichelul sau cobaltul, dar, conform ghidului anual al materiilor prime CyclOpe publicat pe 8 iunie, litiul este cel mai critic.

O baterie de mașină electrică necesită aproximativ 5 kg de litiu, iar cererea globală de litiu ar putea fi înmulțită cu patru sau șase până în 2030 pentru a depăși 500 de kilotone pe an, potrivit estimărilor Agenției Internaționale pentru Energie. În paralel, prețurile carbonatului de litiu sau hidroxizilor de litiu s-au dublat în 2021 deoarece producția, localizată în principal în Australia și America Latină, nu poate crește în același ritm cu cererea globală.

În acest context, producătorii de automobile realizează „că trebuie să recâștige controlul” resurselor, în loc doar să le cumpere, potrivit lui Christophe Poinssot, director general adjunct al Biroului de Cercetări Geologice și Miniere (BRGM), citat de AFP. Grupul Volkswagen finanțează o cercetare ce vizează reciclarea materialelor bateriilor aproape la infinit. Elon Musk, șeful Tesla, a indicat posibilitatea, în aprilie trecut, de a se lansa în extracția și rafinarea pe scară largă a acestui material destinat bateriilor mașinilor sale. Cu toate acestea, producătorul american are deja contracte de furnizare cu litiu și nu este singurul. Volkswagen și BMW au intrat astfel în capitala producătorului suedez de baterii Northvolt, care intenționează să construiască o fabrică de rafinare a litiului în Portugalia. Stellantis, Renault și VW și-au asigurat aprovizionarea cu litiu printr-un contract cu proiectul german Vulcan. Producătorul rezultat în urma fuziunii dintre PSA și FCA a semnat un parteneriat cu furnizorul Controlled Thermal Resources pentru a-și aproviziona fabricile din America de Nord cu litiu.
Renault s-a alăturat consorțiului Veolia și Solvay destinat să îmbunătățească reciclarea metalelor folosite în baterii. Similar, Volkswagen finanțează un proiect de cercetare pentru reciclarea aproape infinită a acestor metale, iar Mercedes va deschide propria fabrică de reciclare în Germania.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut