
Amazon a anunțat că a încetat ambalarea produselor în pungi și plicuri de unică folosință din plastic în rețeaua sa de distribuție din Marea Britanie. E vorba atât despre articolele vândute de Amazon, cât și de partenerii terți de vânzare care utilizează Fulfillment by Amazon (FBA).
Clienții vor primi acum pachete în pungi flexibile de hârtie și plicuri din carton, care sunt mai ușor reciclabile în gospodării. Acestea, potrivit Logistics Manager, sunt realizate cu mai mult conținut reciclat și reduc volumul în comparație cu livrările în cutii de carton ondulat. „Am făcut modificări în rețeaua noastră de aprovizionare care ne permit să îndepărtăm pungile de livrare din plastic de unică folosință din Marea Britanie”, a comentat John Boumphrey, Country Manager Amazon în Regatul Unit. „Clienții primesc deja mai multe produse în hârtie și carton ușor de reciclat și vom continua să inovăm și să găsim modalități de a folosi ambalaje mai durabile.”
Cu toate acestea, există şi cazuri în care clienții din Marea Britanie pot primi în continuare produse în ambalaje din plastic. Deși Amazon controlează ambalajul pentru articolele expediate direct de la propriile centre, mai mult de 50% din vânzări provin de la parteneri de vânzare terți, dintre care mulți sunt IMM care vând clienților prin magazinul Amazon.
Atunci când un produs vine într-o pungă de plastic de unică folosință de la producător și punga este potrivită, Amazon va livra produsul clientului în punga furnizată de producător. Acest lucru evită adăugarea de ambalaje suplimentare inutile.
Materialul de pregătire din plastic, cum ar fi folia cu bule, poate fi folosit în continuare acolo unde este necesar, de exemplu pentru a proteja obiectele fragile.
În condiții meteorologice specifice, Amazon poate solicita adăugarea unei pungi de plastic de unică folosință pe ambalajele din hârtie și carton pentru a proteja de ploaie comenzile care sunt lăsate la ușa clienților.