Potrivit unui purtător de cuvânt al Asociației Transportatorilor Rutieri Maghiari, profesia nu mai este atractivă pentru tineri, iar epidemia de coronavirus a înrăutățit și mai mult situația din sector.

Lipsa șoferilor este o problemă gravă, dacă nu cea mai gravă la nivel mondial, inclusiv în Ungaria, a spus Tivadar Árvay, purtătorul de cuvânt al asociației care numără 2.500 de membri. Acesta a subliniat că 8-10% dintre vehicule sunt parcate în curtea firmelor pentru că nu sunt destui șoferi.

Profesia nu este nici pe departe la fel de atractivă ca acum zeci de ani, „când șoferii stăteau la coadă pe scările marilor firme, așteptând ca cineva să plece”, a spus Tivadar Árvay. El spune că este neatractiv pentru generațiile de astăzi să fie departe de casă săptămâni întregi, chiar și cu un venit cu adevărat extraordinar. Cu toate acestea, există deja o serie de reguli care favorizează condițiile sociale ale șoferilor și asigură faptul că aceștia pot reveni mai des acasă.

Epidemia de coronavirus nu a făcut decât să agraveze situația din sector. Deși fluxul de mărfuri s-a stabilizat relativ rapid în timpul pandemiei în Europa, probleme de vaccinare au apărut și în rândul șoferilor, a adăugat Tivadar Árvay. Ca exemplu, el a menționat că folosirea vaccinurilor rusești și chinezești care se putea face relativ rapid în Ungaria, în multe ţări vest-europene nu sunt acceptate acum.

Pentru a evita o situaţie similară cu cea din Marea Britanie, Asociația Transportatorilor Rutieri Maghiari consideră foarte importantă eliminarea imediată a sarcinilor administrative care pot descuraja persoanele în vârstă să obțină un loc de muncă. De exemplu, instituirea formării obligatorii post-perfecționare pentru așa-numitul card GKI, care nu este o regulă obligatorie în întreaga UE. Pentru a-i cuceri pe tineri, ar fi nevoie şi de un sistem modern de pregătire, dar și de un salariu competitiv în UE, a adăugat Tivadar Árvay.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare