Furnizorul de soluții de ambalare, Inatech Group, își consolidează poziția pe piață prin inițiative strategice, menite să diversifice portofoliul de produse și să eficientizeze capacitatea de producție. Compania se angajează să răspundă nevoilor clienților prin dezvoltarea unor soluții inovatoare care sprijină eficiența operațională. Aceste eforturi sunt parte a strategiei de creștere a cotei de piață în România și de extindere a prezenței Inatech Group în Europa Centrală și de Est în următorii ani.
De asemenea, compania anunță promovarea lui Daniel Vaum în funcția de manager al departamentului de achiziții, ca parte a strategiei de optimizare a proceselor interne. “Companiile sunt din ce în ce mai interesate de sustenabilitate și de eficientizarea operațiunilor, motiv pentru care ne axăm pe produse care să răspundă acestor nevoi. Schimbările climatice și responsabilitatea ecologică duc la o cerere tot mai mare de ambalaje ecologice, iar în acest sens vrem să oferim o gamă completă, care să includă cât mai mult acest tip de produse. În ultimul an, cele mai vândute produse au fost ambalajele din hârtie și carton, având loc o schimbare a cererii și o reorientare către produse mai prietenoase cu mediul. De asemenea, a crescut cererea pentru foliile cu bule de aer eco-friendly, produse din materie primă reciclată. Focusul pe termen scurt și mediu va fi pe aceste produse utilaje și echipamente care optimizează lanțul logistic și procesele din producție ale clienților. Totodată, pe partea de consumabile, accentul va fi pe produse care sunt realizate într-un procent cât mai ridicat din materie primă reciclată, dar și pe produse sau soluții care vor optimiza costurile companiilor cu ambalarea. Nevoia de automatizare a proceselor din lanțul logistic și de producție este cu atât mai mare cu cât lipsa forței de muncă specializate este o problemă reală în piață”, declară Daniel Vaum.
Inatech Group continuă dezvoltarea parteneriatelor sale cu furnizori europeni, deja validați, majoritatea achizițiilor provenind din Italia, Slovacia și Germania. Costul direcționat în zona de stocuri se ridică la aproximativ 1 milion de euro, estimând ca la finalul T1 2025 să crească cu 30%, oferind clienților acces la o gamă de produse într-o continuă diversificare. Cele două spații de depozitare din Domnești-Ilfov și CTPark Oradea Cargo Terminal, cu un total de aproximativ 6.220 mp, permit deținerea unui stoc permanent pentru nevoile clienților din diverse domenii și livrarea comenzilor oriunde în țară într-un termen de cel mult 24-48 de ore. “La începutul lui octombrie, Inatech Group a investit peste 180.000 de euro în noi mașini dedicate producției de ambalaje din spume tehnice. Politica noastră de achiziții constă în căutarea și prospectarea activă pentru creșterea portofoliului cu produse noi. Deși piața este marcată de instabilități și lanțul de aprovizionare este supus unor presiuni externe, vom continua să investim și să identificăm noi oportunități de business pentru a întări conceptul de furnizor de soluții complete pentru ambalare”, explică Daniel Vaum.
Prin investiții în extinderea portofoliului de produse și în automatizarea proceselor, Inatech vizează creșteri pe segmentele de clienți din e-commerce, electronică, farmaceutică, industria producătoare de mobilă, construcții, aeronautică, automotive și logistică. Totodată, este vizată creșterea exportului de ambalaje, în special în Bulgaria și Ungaria.