Magazinele online s-au pregătit cu cel puțin trei luni înainte pentru campania de Black Friday, achiziționând cu 20% mai multe ambalaje de protecție pentru produsele vândute în campanie, față de ediția de anul trecut, relatează Inatech Packaging, furnizor principal de ambalaje pentru sectorul e-commerce.

“Din punctul de vedere al cererii pentru ambalaje de protecție a produselor care vor fi livrate de Black Friday, ediția din 2023 este mai complexă, retailerii online pregătind un stoc mult mai mare. Anul acesta în mod special, având în vedere și consumul general mai scăzut, pentru multe magazine online perioada de Black Friday este o perioadă de recuperare și de creștere accelerată a vânzărilor, motiv pentru care vor să reducă pe cât posibil costurile suplimentare cu avarierea sau distrugerea produselor livrate și implicit rata de retur, dar și costurile de automatizare și de optimizare cu ambalarea produselor, explică Cristian Bădescu, CEO Inatech Packaging. “De aceea, am diversificat oferta de produse, introducând în campanie și promoții la sisteme de ambalare, pe lângă cele la o gamă largă de ambalaje. Conform datelor de la clienții noștri din e-commerce, până la aproximativ 20% dintre produse sunt avariate sau distruse în timpul manipulării în depozit sau pe parcursul livrării, ceea ce generează pierderi semnificative pentru retaileri și nemulțumiri consumatorilor.”

Cele mai achiziționate tipuri de ambalaje pentru protecția produselor de Black Friday 2023 sunt ambalajele specifice pentru e-commerce, sistemele de ambalare, folia cu bule, sisteme de ambalare cu hârtie și fulgii biodegradabili pentru umplerea golurilor din cutie.

În funcție de tipurile de ambalaje achiziționate, retailerii online se așteaptă să vândă cel mai mult produse din categoria electronice și electrocasnice, haine și încălțăminte, mobilă, cosmetice, dar și legume și fructe și produse de lux sau artizanale, care necesită o protecție sporită. “Spre deosebire de anul trecut, în ediția Black Friday 2023 vor fi incluse mai multe produse personalizate, artizanale sau de lux, având o cerere mai mare cu 30% pentru ambalajele din spumă customizate, create special pentru acest tip de produse, cum ar fi produse din sticlă, ceasuri și bijuterii. Multe dintre ambalaje sunt unicat, create special pentru produse realizate manual. De la an la an, crește și numărul producătorilor mici și al artizanilor care realizează campanii de Black Friday”, declară Andrei Rusu, co-fondator iFoam AG, companie producătoare de ambalaje de protecție customizate, parte din grupul Inatech Packaging.

Totodată, pentru a veni în sprijinul businessurilor locale și a consumatorilor persoane fizice, grupul organizează o campanie de Black Friday cu promoții la ambalaje pentru protecție și sisteme de ambalare, în perioada 10-26 noiembrie. Compania estimează o creștere de 10% a vânzarilor de Black Friday, direct sau online. “Aproximativ 200 de articole sunt incluse în campanie, cu discount între 3% și 50%, destinate companiilor care vor să își asigure stocul necesar de ambalaje, în special pentru decembrie, când retailerii gestionează un mare flux de produse cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Ne așteptăm la un număr ridicat de comenzi pe toate tipurile de ambalaje, dar în mod special pe cele pentru e-commerce. De asemenea, ne așteptăm la un număr record de achiziții online pe segmentul B2C în ediția Black Friday de anul acesta. De altfel, am organizat o campanie pre-Black Friday prin care am oferit ambalaje pentru protecţie la un preţ promoţional”, explică Mădălina Geamănu, Marketing Specialist în cadrul Inatech Packaging.

De altfel, atât sectorul e-commerce, cât și segmentul de vânzări online au adus creșteri semnificative grupului Inatech Packaging în acest an. Deși consumul general s-a redus, industria de e-commerce înregistrează cea mai mare creștere a cererii pentru ambalaje dintre toate industriile, de aproximativ 24% în 2023 față de 2022.

În acest context, grupul estimează pentru 2023 o cifră de afaceri de peste 9 milioane de euro (+ 10% față de 2022).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut