Pentru mulți oameni, pandemia de coronavirus a dus la schimbări care vor afecta societatea pe termen lung. Un sondaj online realizat de compania germană bofrost*Marktforschung arată că 72,7% dintre clienții chestionați și-au schimbat obiceiurile de cumpărături de la începutul pandemiei. De exemplu, din cauza fricii de infectare, fac cumpărături de la supermarket în afara orelor de vârf (48,2%), merg mai rar la cumpărături și fac mai multe stocuri (36,6%). De asemenea, 24,1% dintre respondenți au spus că acum comandă mai frecvent de la serviciile de livrare a alimentelor congelate. Aproape toți cei care și-au ajustat comportamentul de cumpărături în timpul pandemiei plănuiesc să mențină acest stil de viață şi în viitor. Dintre cei chestionați care se bazează din ce în ce mai mult pe serviciile de livrare a alimentelor congelate, 86,1% au spus că vor continua să facă acest lucru, mai ales că 74,4% fac asta pentru a evita interacţiunea cu persoanele care nu poartă măşti de protecţie.

În timpul pandemiei, în primul rând aspectele de siguranță au vorbit în favoarea serviciilor de livrare a alimentelor congelate în rândul clienților chestionați. În acest context, 60,2% au citat evitarea cumpărăturilor în supermarketuri, precum și factorul de siguranță oferit de livrarea contactless (53,8%) și încrederea în măsurile de protecție luate de personalul de vânzări (50%) ca motive pentru creșterea comenzilor.

Pentru perioada de după coronavirus, însă, aceste aspecte de siguranță tind să dispară în fundal. Apoi, beneficiile produsului și punctele forte ale modelului de vânzare directă vor cuceri respondenții.

De exemplu, 59,8% dintre respondenți citează ca factor pregătirea rapidă și ușoară a produselor, 57,3% citează timpul economisit prin livrarea la domiciliu și 56,7% citează termenul de valabilitate al produselor.

„În vremuri de nouă normalitate, rezultatele studiului arată schimbări de durată în comportamentul de cumpărături. Faptul că peste 86% dintre respondenți vor continua să aibă încredere în serviciile de livrare a alimentelor congelate în viitor este, desigur, ceva de care suntem foarte mulțumiți”, spune Andrea Merkens, șeful departamentului de comunicare la bofrost*. „Avantaje precum pregătirea rapidă și ușoară, timpul economisit în viața de zi cu zi prin livrarea la ușă și termenul lung de valabilitate au fost, evident, apreciate de respondenții care nu vor să renunţe la ele nici după pandemie.”

Sondajul a fost realizat online de bofrost*Marktforschung. Aproximativ 1.500 de clienți au fost chestionați în perioada 30 septembrie – 7 octombrie 2021.

 

Țările UE au aprobat ref

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut