Procesul de licitație pentru principalul transportator global de containere din Coreea de Sud, HMM, a eșuat. Din cei șase ofertanți inițiali – Hapag-Lloyd, SM Line, LX Holdings, Dongwon Group, Global Sae-A. și Harim – cinci se retrăseseră deja, iar acum şi ultimul, Harim, un grup important de alimente și agrobusiness din Coreea de Sud și acționar al Pan Ocean, a renunțat.

Participația majoritară, potrivit International Transport Journal, este încă deținută de banca de stat KDB și Korea Ocean Business Corporation (KOB) după falimentul Hanjin Shipping în 2017, 57,9% din deținerea lor de 75% fiind de vânzare. Şi acţionarul minoritar SM Line și-a mărit pachetul de acțiuni la 6,66% în vara lui 2023.

În decembrie anul trecut, un consorțiu format din Harim și JKL Partners cu sediul în Seul a fost ales ca ofertant preferat. Consorțiul a oferit 5 miliarde USD pentru miză, depăşind oferta Dongwon Group. Problema majoră a fost însă viitorul management al companiei. KDB și KOB doreau să continue să monitorizeze HMM ca principali creditori ai săi.

Termenul limită al negocierilor din primul tur cu Harim fuseseră prelungite până pe 6 februarie 2024. Acum, consorțiul a renunțat la achiziție înainte de sfârșitul termenului.

Întrucât niciun ofertant local nu a putut îndeplini așteptările KDB și KOB, cele două instituții ar putea reflecta decizia Coreei de Sud din septembrie 2023 de a determina Hapag-Lloyd să renunțe la procesul de licitație din cauza preferinței lor pentru o soluție națională.

FOTO: Hmm21.com

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut