Alunecarea de teren de pe autostrada franceză A43, care a blocat tranzitul vehiculelor cu o masă totală mai mare de 3,5 t în tunelul Frejus, a forțat efectiv amânarea închiderii tunelului Mont Blanc, stabilită cu începere din 4 septembrie, pentru a nu bloca traficul de mărfuri între Italia și Franța. Această amânare a luat naștere printr-o decizie comună a miniștrilor transporturilor din Italia şi Franţa.

Propunerea ministerului italian ca amânarea să se facă pentru un an a fost însă respinsă. Ca urmare, la 1 septembrie 2023, coordonarea italo-franceză a companiilor concesionare ale tunelului, Geie, a anunțat că Mont Blanc va fi închis imediat ce Frejus se va redeschide pentru trafic intens. Tehnicienii francezi estimează că vehiculele grele vor putea circula din nou pe A43 în decurs de opt zile. O decizie finală va fi luată săptămâna aceasta, potrivit Trasporto Europa.

Calea ferată Torino-Milano, care pe teritoriul francez trece pe lângă A43 și care a suferit cele mai mari avarii, este încă închisă. Conform surselor franceze, lucrările de restaurare vor dura cel puțin două luni. Asta presupune, de asemenea, suspendarea transportului combinat rutier-feroviar al autostrăzii feroviare alpine, care leagă Orbassano (Torino) de Chambery.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut