Un nou boom al cazurilor de Covid determină acum autoritățile chineze să închidă orașul Shanghai, ceea ce duce la o nouă congestie în transportul internațional de mărfuri, în special de containere. Autoritățile chineze au decis ca întreg orașul să intre în lockdown în două runde: partea de est din 28 martie până pe 1 aprilie, în timp ce restul orașului se închide din 1 până pe 5 aprilie. Asta înseamnă restricționarea circulației persoanelor și activităților de producție, comerciale și logistice.

Portul va fi parțial deschis, așa că va fi posibilă intrarea și ieșirea mărfurilor în oraș. Dar majoritatea platformelor logistice ale zonei izolate sunt inactive, iar transportul containerelor e încetinit din cauza faptului că râul poate fi traversat doar printr-un tunel. Analistul maritim Lars Jensen, CEO al Vespucci Maritime, a declarat: „Dacă aceste măsuri se răspândesc şi mai mult, va însemna o încetinire a cererii și o presiune în scădere asupra ratelor la vedere, urmată în mod inevitabil de o creștere.”

Pentru a intra în port, şoferii de camion trebuie să prezinte un test negativ la Covid nu mai vechi de 48 de ore, ceea ce nu este ușor de făcut într-un oraș pe jumătate închis. Shanghai Yalian Logistics a avertizat clienții cu privire la întârzierile la încărcarea containerelor pe nave. În acest context, raioanele care se învecinează cu Shanghai cresc restricțiile asupra vehiculelor care sosesc din orașul-port, impun zone tampon sau chiar carantine și, astfel, încetinesc și mai mult fluxul de mărfuri.

Toate acestea împing companiile de transport maritim să evite apelurile din Shanghai, deturnând navele către alte porturi, în primul rând către Ningbo, care este cel mai apropiat. Spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în trecutul recent, acum există și dificultăți în a apela la alternativa feroviară pentru transportul containerelor în Europa, apărute odată cu războiul din Ucraina și sancțiunile aferente împotriva Rusiei.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare