Ford a anunțat că va fabrica componente pentru autoturismele și vehiculele comerciale electrice în Europa la uzina britanică din Halewood de la mijlocul lui 2024. Halewood a câştigat astfel în faţa fabricii Ford din Köln – probabil și datorită subvențiilor guvernului britanic.
Producătorul va investi 273 de milioane de euro în conversia unităţii din Halewood. Potrivit Ford, decizia în favoarea lui Halewood a fost posibilă prin subvenții din partea guvernului britanic, fără însă a specifica exact cuantumul subvenției. În declarația sa, șeful european al Ford, Stuart Rowley, a mulțumit guvernului britanic pentru sprijinul acordat.
Decizia dintre Halewood și Köln pentru producția de componente a fost aşteptată cu interes în ultimele săptămâni. Chiar şi în perioada preliminară, perspectiva subvențiilor guvernamentale fusese citată ca argument în favoarea lui Halewood; în acest fel, guvernul a fost capabil să mențină şi Stellantis și Nissan în țară.
Potrivit anunțului, unitățile de acționare constând dintr-un motor electric și o cutie de viteze cu o singură viteză, vor fi produse în Halewood. Deoarece Ford nu construiește niciun vehicul în Marea Britanie, întreaga producție este exportată de la Halewood. Fabrica din Halewood are în prezent 710 angajați, iar Ford nu a spus câte dintre aceste locuri de muncă vor fi păstrate după trecerea la producția de componente EV.
În perioada premergătoare deciziei de amplasare, Benjamin Gruschka, noul șef al comitetului Ford din Köln, spunea: „Din punct de vedere al logicii industriale, fabrica de componente ar fi trebuit să fie amplasată la Köln. Aici construim prima mașină electrică Ford din Europa, aici Marelli și-a instalat producția de componente electrice și aici avem un mare centru de dezvoltare.” Pentru el, decizia în favoarea lui Halewood a fost o greșeală, arată electrive.com. În timp ce locația din Köln era considerată sigură având în vedere avantajele enumerate, Halewood a fost legată până acum în principal de componentele pentru Fiesta. Cu toate acestea, producția Fiesta se va încheia în 2024/2025, ceea ce înseamnă că fabrica se confrunta oricum cu un viitor incert. Acum, componentele vehiculelor electrice urmează să fie fabricate în Merseyside, lângă Liverpool, din 2024.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut