Într-un presupus caz de încălcare a legii concurenței, Comisia pentru Concurență din India (CCI), a percheziționat recent sediile unor companii de anvelope, inclusiv CEAT, Apollo Tyres, MRF (Madras Rubber Factory) și Continental Tyre. Raidurile au fost realizate de ofițeri ai Comisiei pentru Concurență din India (CCI) în diferite locații.

Apollo Tyres a anunțat că sediul său a fost percheziționat de Comisia de Concurență din India (CCI) pe 30 martie. Într-o declarație adresată Bursei de Valori BVB, producătorul de anvelope a subliniat că e dispus să „coopereze pe deplin” şi să furnizeze toate detaliile necesare. „Am acționat și vom continua să acționăm în conformitate cu legile concurenței. Am dori să reiterăm că urmăm cel mai înalt nivel de practici de guvernanță și că operăm în conformitate cu litera și spiritul legii”, se spune în declaraţie.

Producătorul Apollo a ieşit cu această declaraţie la o zi după un raport de știri al Reuters care susținea că autoritatea antitrust a percheziționat birourile Continental AG, Apollo Tyres și Ceat din mai multe orașe indiene.

Deși purtătorii de cuvânt ai celor trei producători de anvelope nu au dat nicio declarație în acest sens, se pare că este vorba de o investigație referitoare la folosirea practicilor comerciale neloiale și fraudarea licitațiilor la vânzarea anvelopelor pentru vehiculele de transport public în statul de nord Haryana.

Potrivit European Rubber Journal, CCI a declarat pe 2 februarie că a impus o amendă în valoare totală de 17,8 miliarde de rupii (208 milioane EUR) producătorilor de anvelope Apollo Tyres, MRF, CEAT, JK Tire și Birla Tyres, dar și o amendă de 840.000 de rupii (101.000 EUR) pentru ATMA, pentru activitățile de cartel. În plus, organizației ATMA i s-a cerut să se retragă și să se disocieze de la colectarea prețurilor cu ridicata și cu amănuntul prin intermediul firmelor membre de anvelope sau în alt mod, în timp ce mai multe persoane de la aceste companii și de la ATMA au fost reținute.

Tot la începutul lui februarie, Curtea Supremă a țării a respins o petiție depusă de acești producători de anvelope prin care contestau ordinul autorităților de reglementare ce impunea penalitățile. „Producătorii de anvelope au împărtășit între ei date sensibile de preț prin intermediul platformei organizației lor, și anume, Asociația Producătorilor de Anvelope Auto (ATMA), și au luat decizii colective cu privire la prețurile anvelopelor”. În perioada 2011-2012, CCI a dedus că firmele au încălcat secțiunea 3 din Legea concurenței, care interzice acordurile anticoncurențiale.

Comisia pentru Concurență din India a mai declarat că ancheta a fost începută pe baza unei sesizări din partea Ministerului Afacerilor Corporative. Ministerul a dezvăluit ulterior că a primit o sesizare cu privire la această problemă de la Federația Dealerilor de Anvelope All India (AITDF). În urma unei investigații suplimentare efectuate de CCI, s-a descoperit că asociația și corporațiile s-au angajat în cartelizare cooperând pentru a crește prețurile anvelopelor, dar și pentru a limita și controla producția și oferta de pe piață.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut