Realizat în numele Asociației Germane de Logistică (BVL), indicatorul Institutului Ifo, care prezintă în mod regulat situația preconizată și reală a comenzilor în industria transporturilor și logisticii, relevă că, în pofida războiului, industria TSL pare să își revină din ce în ce mai mult.

Președintele Consiliului de Administrație al BVL, Thomas Wimmer, explică cifrele: cei trei indicatori nu au fost niciodată mai îndepărtați, niciodată pesimismul așteptărilor de afaceri nu a fost atât de îndepărtat de situația afacerii ca în 2022. „După începutul războiului din Ucraina, pesimismul a dominat economia; cu toate acestea, temerile exprimate erau mult mai rele decât realitatea. Așteptările și climatul de afaceri au urcat la cea mai bună valoare de la izbucnirea războiului și sunt acum din nou la nivelul anului 2019.”

Unul dintre indicatorii situației economice este valoarea creșterilor de preț în indicatorul logistic, scrie Verkehrs Rundschau. Deși aceasta este cu zece puncte peste normal, este cea mai mică valoare din ultimii doi ani, potrivit BVL. Timpul creșterilor de preț necontrolate aparent s-a încheiat.

În plus, ca parte a indicatorului logistic, s-a determinat că așteptările de afaceri ale furnizorilor de servicii logistice sunt semnificativ mai mici decât cele ale expeditorilor. „Nu e de mirare, depozitele sunt bine aprovizionate, cererea clienților finali este în scădere și fluxul de mărfuri este în scădere”,  spune Wimmer. Pozitiv este faptul că deficitul de materiale și dificultățile care rezultă din lanțul de aprovizionare sunt în scădere datorită stocurilor în creștere. În plus, există o ușoară tendință ascendentă la un nivel restrâns în rândul clienților și furnizorilor de servicii logistice, mai scrie publicaţia germană

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut