Portul din Valencia măsoară în mod regulat evoluția costurilor de transport pe containerele maritime, stabilind indicele de marfă containerizat (VCFI). În septembrie, indicatorul a crescut cu 1,26%, până la aproape 3.558 de puncte, o creștere de 255,79% de la începutul seriei, în ianuarie 2018.

Factorii motori actuali sunt cererea internațională, lipsa de aprovizionare, congestionarea traficului în anumite zone geografice și creșterea prețurilor combustibililor. Cererea păstrează aceeași tendință de creștere ca și în lunile anterioare, care se reflectă în datele de trafic în port colectate de indicele de transfer al containerelor RWI / ISL.

Creșterea puternică a cererii, în special în comerțul de import din SUA, influențează piața mondială de transport maritim, necesitând ca liniile de transport maritim să-şi desfășoare toată capacitatea disponibilă pe piață, în timp ce nivelurile flotei inactive rămân la niveluri minime istorice.

Conform datelor Alphaliner, flota inactivă din motive strict comerciale a reprezentat 0,6% din flota activă la nivel global și a scăzut la mai puțin de 160.000 TEU la mijlocul lui septembrie.

Pe zone geografice, se remarcă creșterea puternică din America Latină Atlantică (+43,85%), în timp ce Marea Mediterană de Vest a crescut cu 1,51%, iar Orientul Îndepărtat a scăzut cu 3,35%

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut