Portul din Valencia măsoară în mod regulat evoluția costurilor de transport pe containerele maritime, stabilind indicele de marfă containerizat (VCFI). În septembrie, indicatorul a crescut cu 1,26%, până la aproape 3.558 de puncte, o creștere de 255,79% de la începutul seriei, în ianuarie 2018.
Factorii motori actuali sunt cererea internațională, lipsa de aprovizionare, congestionarea traficului în anumite zone geografice și creșterea prețurilor combustibililor. Cererea păstrează aceeași tendință de creștere ca și în lunile anterioare, care se reflectă în datele de trafic în port colectate de indicele de transfer al containerelor RWI / ISL.
Creșterea puternică a cererii, în special în comerțul de import din SUA, influențează piața mondială de transport maritim, necesitând ca liniile de transport maritim să-şi desfășoare toată capacitatea disponibilă pe piață, în timp ce nivelurile flotei inactive rămân la niveluri minime istorice.
Conform datelor Alphaliner, flota inactivă din motive strict comerciale a reprezentat 0,6% din flota activă la nivel global și a scăzut la mai puțin de 160.000 TEU la mijlocul lui septembrie.
Pe zone geografice, se remarcă creșterea puternică din America Latină Atlantică (+43,85%), în timp ce Marea Mediterană de Vest a crescut cu 1,51%, iar Orientul Îndepărtat a scăzut cu 3,35%