Furnizorii auto se confruntă cu noi provocări. De data aceasta este vorba despre funingine, un material indispensabil pentru produsele din cauciuc precum anvelopele, care provine predominant din Rusia.

Experții germani din industria cauciucului avertizează asupra restricțiilor de producție din cauza absenței funinginei din Rusia. „Producătorii de produse din cauciuc, inclusiv anvelope, furtunuri și etanșări, sunt conștienți de consecințele conflictului din Ucraina”, a declarat Asociația Germană a Industriei Cauciucului (WDK).

Potrivit Automobilwoche.de, Boris Engelhardt, CEO al WDK, a subliniat că negrul de fum – folosit ca umplutură în tehnologia de fabricație a cauciucului – este esențial pentru producția lor și că o treime din cantitatea necesară provine din Rusia. Ca urmare, se constată deja că livrările sunt în urmă, iar capacitățile europene nu sunt în măsură să răspundă cererii. De asemenea, termenele limită scurte și capacitatea redusă de transport fac achiziţiile din afara Europei să fie dificile.

Potrivit ziarului, primele companii din industrie au oprit deja producția în Italia și Franța. Și în Germania este doar o chestiune de timp până când jaluzelele să fie trase.

Pe lângă asta, mai există încă o amenințare pentru companiile de autovehicule: companiile occidentale care au suspendat producția în Rusia se pot confrunta cu naționalizarea instalațiilor lor de producție. Printre acestea, potrivit ziarului, se numără mărcile germane VW și Mercedes-Benz, precum și Continental. Guvernul rus lucrează așadar la demersuri pentru inițierea falimentului companiilor și apoi a naționalizării proprietăților, cu scopul declarat de a împiedica lucrătorii să iasă în stradă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare