Comerțul online este în plină expansiune, iar volumul de colete crește din ce în ce mai mult. Deși restricțiile impuse de coronavirus în retail în 2021 au fost mai puțin severe decât în anul precedent, gospodăriile din Germania au comandat online mai mult ca oricând.
Gospodăriile germane nu au primit niciodată atât de multe colete ca în sezonul Crăciunului de anul trecut, notează verkehrsrundschau.de. Volumul transporturilor trimise de companii către consumatori a crescut cu un procent, până la aproximativ 440 de milioane în noiembrie și decembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit raportului Bundesverband Paket & Expresslogistik (BIEK), realizat de o companie de consultanță la furnizorii de servicii de coletărie.
În perioada Crăciunului din 2020, creșterea a fost de 23%. La acea vreme, acest lucru se datora și restricțiilor severe impuse de coronavirus în comerțul cu amănuntul, care au dus la o explozie a comenzilor online. În perioada similară din 2021, restricțiile au fost mai puțin severe, însă faptul că nivelul din anul precedent a fost menținut și chiar depășit ușor este dovada unei creșteri susținute a cererii. Volumul de colete este în creștere ca urmare a expansiunii comerțului online din ultimii ani, la care consecințele pandemiei au adus un impuls suplimentar.
Pe cele trei canale – business to consumer (B2C), business to business (B2B) și consumer to consumer (C2C), un total de 785 de milioane de articole de curierat, expres și colete au fost transportate în Germania în noiembrie și decembrie, ceea ce înseamnă o creștere de 1,3%. Liderul de piață în industria de colete din Germania este Deutsche Post DHL, iar concurenţii săi sunt Hermes, DPD, UPS, Fedex și GLS.