În prima jumătate a acestui an, piața lituaniană de camioane noi s-a redus la jumătate, înregistrând cel mai mare declin din UE, comparativ cu anul trecut.

Deşi anul trecut, potrivit ACEA, Lituania a fost a șaptea cea mai mare piață din UE după numărul de camioane noi înmatriculate, anul acesta țara a coborât pe locul 11. Astfel, după cum relatează Logist.Today, în prima jumătate a acestui an, în Lituania au fost înmatriculate 3.062 de camioane noi de peste 16 t (-49,2% faţă de anul trecut). În această perioadă, piața UE pentru camioane noi a crescut cu 0,3%, până la 151.400 de unităţi.

În timp ce în majoritatea țărilor din Europa de Vest (Germania, Franța, Italia) s-a înregistrat o creștere a înmatriculărilor de camioane, în unele țări baltice, în Polonia și Ungaria, piaţa s-a contractat.

Șeful Alianței Internaționale pentru Transport și Logistică (TTLA), Povilas Drizas, spune că, din cauza tensiunilor din mediul de reglementare, competitivitatea transportatorilor lituanieni în UE a scăzut. „Mediul de reglementare din Lituania și din UE nu-i permite sectorului să respire. Lituania încearcă să restricționeze intrarea lucrătorilor din țări terțe fără a ține cont de consecințele economice, iar în UE disputele continuă să crească cu privire la interpretarea legislației care reglementează accesul pe piață.” Potrivit lui Povilas Drizhas, în Lituania, o creștere a salariului minim lunar crește costul serviciilor de transport, în vreme ce prețul serviciilor exportate și productivitatea nu cresc. Companiile de transport au plătit în 2023 taxe cu 5,6% mai mari decât în 2022, iar în T1 2024 cu 9% mai mult decât anul trecut. Potrivit TTLA, companiile au plătit cu 50 de milioane de euro mai mult impozit pe venitul personal în 2023, din cauza creșterii numărului de șoferi și a salariilor. „Pentru companiile de transport și logistică din Lituania, prima jumătate a acestui an nu a fost mai ușoară după un 2023 dificil, când costul serviciilor de transport a crescut și cererea pentru acestea a continuat să scadă.” Pentru a rămâne competitive, companiile lituaniene acordă o atenție deosebită gestionării eficiente a flotei, eficientizării operațiunilor și digitalizării proceselor. „În cea de-a doua jumătate a anului vedem rezultate mai bune, dar nu există încredere fermă că situația va rămâne bună și în toamnă. Sectorul transporturilor nu se așteaptă să încheie anul cu profit.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut