Potrivit ACEA, în primele opt luni, cererea de vehicule comerciale noi în UE a crescut cu 24%, ajungând la 1.292.628 de unități, în ciuda lunilor slabe de vară. Fiecare dintre cele patru mari piețe ale UE a înregistrat câștiguri de două cifre, deși într-un ritm mai lent comparativ cu prima jumătate a anului: Italia (+35,4%), Franța (+22,4%), Spania (+16% ) și Germania (+12,5%).

Înmatriculările vehiculelor comerciale din UE au înregistrat două luni consecutive de declin în iulie și august 2021, în scădere cu 11,9% și, respectiv, cu 5,4%. Acest lucru a reflectat încetinirea cererii de autoutilitare, ce reprezintă 83% din numărul total de înmatriculări, prea puţin compensată de segmentele de camioane și autobuze care au avut performanțe mai bune decât anul trecut. Vânzările au continuat să fie determinate de Europa Centrală (+23,2%), în timp ce înmatriculările pe piețele cheie din Europa de Vest s-au contractat atât în iulie, cât și în august.

Vehicule utilitare (LCV) de până la 3,5 t

După cinci luni de creștere consecutivă, în principal datorită bazei scăzute de comparație cauzată de pandemia de coronavirus, înregistrările de vanuri în UE s-au contractat atât în iulie (-15,7%), cât și în august (-8,2%). Drept urmare, piețele majore din regiune au înregistrat scăderi notabile în ultimele două luni.

În primele opt luni din 2021, cererea de vehicule utilitare ușoare noi în întreaga UE a rămas pozitivă (+23,6%), beneficiind în continuare de câștigurile substanțiale înregistrate la începutul acestui an și aducând totalul la 1.078.235 de unități. Același lucru este valabil și pentru piețele cheie din UE, toate înregistrând o creștere până în prezent în 2021: Italia (+35,9%), Franța (+23,3%), Spania (+15,8%) și Germania (+12,0%).

Vehicule comerciale grele (HCV), de peste 16 t

Rezultatele din august 2021 arată din nou o creștere de două cifre (+14,6%) a cererii UE pentru camioane grele, marcând a șaptea lună consecutivă de creștere a segmentului. Germania (+14,6%) și Franța (+0,5%) au contribuit pozitiv la rezultat, în timp ce Spania (-6,1%) și Italia (-4,4%) au avut rezultate mai puțin bune decât anul trecut.

Din ianuarie până în august, 161.581 de camioane grele noi au fost înregistrate în UE, cu 33,1% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. Marile piețe și-au consolidat rezultatele pozitive: Italia (+39,5%), Spania (+30,6 %), Germania (+19,8%) și Franța (+14,5%).

Vehicule comerciale din gama medie (MHCV), de peste 3,5 t

După ce a înregistrat o creștere de 10,6% în iulie, cererea UE pe gama medie a crescut din nou în august (+9,1%). Piețele din Europa Centrală au avut o contribuție majoră (+42,7%) la această performanță, în timp ce doar Germania (+4,6%) a reușit să înregistreze o creștere printre cele mai mari piețe din Europa de Vest.

Până în prezent, în 2021, cererea de camionete noi a crescut cu 27,9%, numărând 195.247 de unități înregistrate în toată regiunea. Cu excepția Greciei și Ciprului, toate piețele UE au înregistrat câștiguri procentuale de două cifre sau chiar de trei cifre.

Autobuze și autocare de peste 3,5 t

Luna august a fost o pozitivă pentru segmentul de autobuze, înregistrările noi crescând cu 17,5%, până la 3.110 unități. Rezultatele la nivel de țară au fost mixte: Franța (+55,1%) și Italia (+40,8%) au înregistrat o creștere procentuală de două cifre luna trecută, în timp ce cererea de autobuze noi în Germania (-4,3%) și în special în Spania (-63,2%) a fost mai slabă decât acum un an.

La opt luni, vânzările de autobuze noi în UE au cunoscut o creștere considerabilă (+6,7%) datorită rezultatelor pozitive din lunile de vară. Franța a înregistrat cea mai mare rată de creștere a celor patru piețe majore din regiune (+21,5%), urmată de Italia (+14,3%), în timp ce Germania (-1,7%) și Spania (-19,0%) au raportat scăderi.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut