Inspectoratul Național al Muncii (PIP) din Polonia a anunțat o creștere a numărului de inspecții ale transportatorilor rutieri internaționali în contextul respectării anumitor prevederi din Pachetul de Mobilitate (PM), relatează logisticska.pl. PIP intenționează să crească numărul de inspecții în 2023 la 60.000, faţă de 52.000 efectuate în 2022, acestea fiind planificate să acopere cel puțin 35.000 de persoane.

Anul acesta o atenție deosebită va fi acordată companiilor implicate în transport internațional, vizând implementarea prevederilor Pachetului de Mobilitate privind detașarea șoferilor. PIP a subliniat că, „în cazul protecției legale a muncii, controlul programului de lucru și plata remunerațiilor și a altor beneficii pentru relațiile de muncă rămân o prioritate”. Reglementările PM sunt încălcate adesea, iar acest lucru este confirmat de statisticile și reclamațiile depuse la departament, arătând că jumătate se referă la PM. În sectorul transporturilor, PIP prevede controlul a 2.000 de locuri de muncă.

De asemenea, directorul Departamentului Transport al Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD), Piotr Mikel, a spus că verificările PIP în domeniul de aplicare indicat mai sus ar trebui să acopere companiile străine ai căror șoferi vor fi supuși prevederilor privind detașarea lucrătorilor către Polonia, și nu transportatorii polonezi care trimit lucrători la muncă în străinătate.

Președintele Asociației de Transport și Logistică din Polonia (TLP), Maciej Wronski, nu este surprins de faptul că Inspectoratul Muncii se va concentra pe transportul rutier. „Nicio altă industrie poloneză exportatoare de servicii nu trimite angajați la o asemenea amploare ca în cazul transportului rutier internațional. Inspecțiile sunt necesare deoarece nerespectarea legislației în sfera socială, pe lângă încălcarea drepturilor muncii, este și un act de concurență neloială. Antreprenorilor care respectă regulile Poloniei și ale UE le este greu să concureze cu companiile care nu suportă costurile reglementării.”

Creșterea activității PIP a îngrijorat sectorul industrial polonez, care consideră că inspecțiile pot fi dureroase. „Nevoile bugetare sunt o prioritate, așa că inspectorii vor controla astfel încât rezultatele inspecției să fie vizibile”, spune Grzegorz Welke, consultant independent în logistică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut