În urmă cu două luni, Goodyear a efectuat o inspecție majoră asupra anvelopelor la punctul de trecere a frontierei Hazeldonk dintre Olanda şi Belgia. Presiunea anvelopelor a fost verificată pe aproximativ șaptezeci de vehicule (inclusiv semiremorci și remorci); s-a constatat că doar 1 din 4 camioane avea toate anvelopele la presiunea corectă.

Au fost verificate peste 400 de anvelope. „Rezultatele demonstrează că încă se irosesc o mulțime de bani în lumea transporturilor din cauza umflării insuficiente”, spune Ymen de Boer, Fleet Business Manager al Goodyear Olanda. „În timpul inspecției s-a dovedit că până la 75% dintre vehiculele verificate circulau cu cel puțin o anvelopă umflate insuficient. În medie, s-a observat o subpresiune de 12,8%. Cu o astfel de valoare, se pierd 900 de euro pe camion pe an din cauza consumului crescut de combustibil și a uzurii crescute. Acest lucru este, de asemenea, rău pentru siguranța șoferului.”

În unele cazuri, inspectorii Goodyear au constatat chiar încălcări clare de siguranță: până la 10% dintre vehiculele inspectate au arătat că aveau întreținere întârziată a anvelopelor și la 10 anvelope presiunea nu a putut fi măsurată deoarece supapa era defectă. S-a descoperit chiar că un vehicul avea o anvelopă spartă. Toate anvelopele și jantele au fost, de asemenea, verificate pentru deteriorări grave și pentru alinierea corectă. Două vehicule aveau avarii grave pe pereții laterali, alte două aveau uzură la umăr din cauza nealinierii și unul avea un cablu rupt. „Întârzierea întreţinerii anvelopelor vine în detrimentul siguranței și este dăunătoare mediului. Chiar și ceva simplu precum o supapă spartă sau inaccesibilă pune vehiculul la un risc mai mare de pană, provocând șoferului ore de întârziere și, în cel mai rău caz, un accident.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut