În decurs de trei zile, inspectorii de la stația de control Ånestad din Norvegia au selectat 1.290 de vehicule pentru control de supragreutate și 184 de vehicule grele pentru inspecție tehnică extinsă. Au fost constatate defecţiuni ale sistemului de frânare, vehicule cu supragreutate, situaţii de obstrucţionare a vizibilităţii frontale, nerespectarea reglementărilor privind timpii de conducere şi odihnă sau ale cabotajului.

Vehiculele grele rulează multe mii de kilometri în fiecare an, iar unii abia în ziua de inspecție ajung să verifice dacă frânele sunt în regulă. „Este important să facem o verificare a frânelor. În timpul acestui control, aproximativ o treime au avut defecte la sistemul de frânare”, spune inspectorul din cadrul Administrației Drumurilor Publice din Norvegia, Jan Erik Nybroen, subliniind că retarderele pot duce la un efect slab de frânare. „Un efect de frânare defectuos este adesea legat de faptul că mașinile noi au deceleratoare atât de bune. Frânele sunt folosite mai puțin decât înainte și astfel se formează o acoperire pe discuri care înrăutățește frânele. Acest lucru este valabil atât pentru mașinile norvegiene, cât și pentru cele străine.”

Inspectorul Jan Erik Nybroen spune, de asemenea, că cel mai înspăimântător e faptul că sunt mulţi care transportă mărfuri periculoase fără a avea vehiculele marcate corespunzător. „Acest lucru poate duce la situații periculoase în cazul unui incendiu sau a unui accident rutier cu scurgeri de lichide. Semnele portocalii de pe vehicule, care arată că în vehicul sunt mărfuri periculoase, iar astea sunt informații prețioase pentru pompieri”, spune Jan Erik Nybroen.

Toate vehiculele care au fost oprite de la utilizare sau raportate pentru lipsa marcajului ADR la această inspecție au fost încărcate în același loc, potrivit tungt.no, iar inspectorul a subliniat că nu este bine ca expeditorul să nu informeze despre mărfurile periculoase; cursele trebuie alocate cu documentația potrivită, iar șoferul trebuie informat despre încărcătură. „Este puțin înfricoșător că șoferii nu erau complet conștienți de sarcină. Șoferii ridică doar cărucioare finite, fără informații despre conţinut. Nu sunt anexate documente care să spună că la bord se află mărfuri periculoase.”

În acest control s-a întâlnit şi o situaţie mai rară: o dubă a fost transformată într-o baracă de lucru, cu paturi şi sursă de încălzire o sobă cu lemne în interiorul mașinii şi cu un coș de fum prin acoperiș. „Mașina venea din Oslo și nu avea voie să circule în continuare, deoarece era mai grea cu 900 de kilograme decât limita admisă. Amenda pentru supraîncărcare a fost de 3.000 de coroane (403 euro).”

Un alt camion controlat, mai fusese oprit şi cu o săptămână în urmă, când i s-a dat o interdicție condiționată de utilizare – de a merge la garaj pentru a îndepărta înscrisurile lipite în parbriz. Şi, pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, de această dată nu i s-a mai permis să plece de la postul de control până când nu a fost totul îndepărtat din parbriz.

O altă companie de transport, de data aceasta din Finlanda, a fost amendată cu 29.450 NOK (peste 3.100 de euro) pentru supragreutate pe un vehicul (68.250 kg). Autotrenul avea, de asemenea, 25,6 m și nu avea nici marcajul de lungime „25 metri” pe spatele remorcii. În plus, şoferul a avut o încălcare a timpului de conducere și odihnă pentru care s-a perceput o altă amendă. Per total, şoferul a fost amendat cu 4.000 de coroane (423 EUR), iar compania cu 8.000 de coroane (846 EUR).

Amenzi în valoare de 72.200 NOK (peste 7.600 de euro) au fost acordate în total pentru supraîncărcare.

Foto: Administrația Norvegiană a Drumurilor Publice

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare