Pe 13 august, instanța a hotărât în cazul unui dosar depus de sindicatul olandez FNV prin care cere firmei de transport de persoane Betuwe Express de Herveld respectarea acordului colectiv de muncă. Cu alte cuvinte, sindicatul a cerut în instanță ca firma de transport să plătească șoferilor care circulă cu feribotul toate orele de muncă. „Aceasta anunță sfârșitul erei muncii gratuite pentru șoferii de autocare“, a declarat Lutz Kressin, directorul FNV Vervoer.

Astfel, zeci de șoferi care lucrează pentru această companie vor primi plata restantă pe ultimii patru ani, din noiembrie 2016 până în martie 2020. Adică pe perioada colaborării dintre P&O Ferries și Betuwe Express. Iar suma pe care fiecare angajat va trebui să o primească se ridică la mii de euro.

Directorul FNV a explicat că, în cazul transportului cu autocarul, angajatorii nu vor să plătească orele așa-numite neproductive, cum ar fi în cazul în care șoferii trebuie să aștepte într/un loc de parcare. „Să presupunem că ești plecat de acasă timp de 12 ore, minus o oră și jumătate de odihnă. Așa că mai ai 10,5 ore. Dar vei fi plătit pentru 5/6 din aceste 10,5 ore. Șoferii trebuie să lucreze 48 de ore pentru a fi plătiți 40. Acesta este așa-numitul aranjament 5/6. O omisiune. Vom rectifica acest aranjament în cadrul următoarelor negocieri asupra contractului colectiv de negocieri din septembrie. Dar în acest caz specific a fost un transport de grup și toate orele lucrate trebuie plătite în conformitate cu convenția colectivă.“

Deoarece acordul colectiv este clar în ceea ce privește desfășurarea transportului colectiv, se aplică așa-numita reglementare 6/6. Transportul cu feribotul pentru P&O Ferries, care a făcut obiectul procesului, este transportul de grup, potrivit FNV, iar instanța a confirmat această opinie. „Mai întâi am prezentat acest lucru angajatorului. Când nu primim reclamații, mergem la Comitetul pentru Litigii în 2018, care deja ne-a dat dreptate în 3 iulie 2019 și a emis un aviz obligatoriu. Cu toate acestea, angajatorul nu și-a asumat din nou nicio responsabilitate și, prin urmare, a trebuit să intentăm un proces pentru a pune în aplicare convenția colectivă. Vrem să se încheie toată munca gratuită a șoferului de autocar. Are dreptul să fie plătit pentru toate orele pe care le petrece pentru șeful lui. Regula 5/6 trebuie pur și simplu eliminată în întregime. Vom pune imediat această cerință pe masa convenției colective în septembrie.“

Potrivit FNV, nerespectarea convenției colective este deja un lucru obișnuit în acest sector de activitate. „Angajatorul a optat în mod conștient pentru acest lucru. Vedem asta mai des și trebuie să se încheie. Potrivit instanței, transportul Schiphol, transportul cu feribotul și transportul pe şine trebuie să fie considerate transporturi de grup cărora li se aplică așa-numitul Regulament 6/6.“

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut