Șoferul unui autoturism care face o manevră periculoasă în faţa unui camion al cărui şofer este nevoit să frâneze brusc, răspunde pentru prejudiciul suferit, chiar dacă nu a avut loc o coliziune. O decizie de acest tip a fost luată de instanța unuia dintre orașele germane, după cum reiese din materialul publicat de portalul juris.de.

Pe 20 octombrie 2021, Curtea Supremă Regională a orașului Karlsruhe (statul federal Baden-Württemberg) a încheiat examinarea cauzei în care a fost introdusă cerere de despăgubire împotriva șoferului unui autoturism care a efectuat o manevră periculoasă, deși nu a existat nicio coliziune.

Situația de pe drum arăta așa: inculpatul conducea pe autostrada federală o mașină de pasageri. La un moment dat, acesta s-a oprit pentru o scurtă perioadă de timp, după care a început să efectueze o manevră de întoarcere cu încălcarea regulilor de circulație. Din această cauză, șoferul camionului a fost nevoit să frâneze brusc. Ca urmare, sarcina prost asigurată s-a deplasat și a deteriorat peretele frontal al semiremorcii. Instanța inferioară a respins cererea de despăgubire a transportatorului, așa că acesta a mers la Tribunalul Districtual Superior din Karlsruhe.

În cele din urmă, instanța a decis că oricine face o întoarcere pe drum trebuie să nu-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic. Dacă acest camion a fost forțat să frâneze brusc, iar din cauza asta sarcina s-a deplasat, atunci șoferul autoturismului trebuie să plătească despăgubiri. Însă, pentru că marfa a deteriorat semiremorca şi pentru că nu a fost asigurată corespunzător, despăgubirea se reduce la o treime din paguba totală.

În vara acestui an, instanța orașului danez Horsens a clasificat frânarea bruscă deliberată a unei mașini în fața unui camion, drept „conducere nebună” şi, ca urmare, un bărbat de 37 de ani din regiunea Zealand a fost condamnat la închisoare și confiscarea mașinii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare