Modelul special de business i-a permis companiei Dream Cargo Services să își extindă consistent afacerea în pandemie și, ulterior, să înceapă diversificarea serviciilor oferite. După un început cu servicii de tip „time critical“, atât pe transport aerian, cât și rutier, compania s-a extins pe activități logistice, cu un depozit de 5.000 m2. De asemenea, Dream Cargo Services este una dintre puținele companii care încă mai oferă servicii de transport rutier din China, unde deține și un birou, iar o parte a activității de aici se adresează companiilor românești ce caută producători chinezi de încredere. În acelaşi timp, compania are în plan şi extinderea către Vest.

Planurile companiei, dar și dificultățile cu care se confruntă, ne-au fost detaliate de Alin Burlan, directorul general Dream Cargo Services și de Florin Cârmaciu, sales manager al aceleiași companii.

Dream Cargo Services (DCS) își oferă serviciile către alte case de expediții, în general pentru transporturile pe care acestea din urmă nu le pot realiza prin propria rețea. Compania se axează în principal pe servicii de tip „time critical“ aerian și rutier, cele mai multe fiind proiecte complexe precum transporturi de bunuri cu valoare mare sau de mărfuri periculoase. „Aşa am reuşit să ne dezvoltăm şi acum ne prinde bine din punct de vedere al cash flow-ului, deoarece casele de expediţie ne plătesc în timp rezonabil.“
60% din businessul companiei e reprezentat de transportul aerian, urmat de cel rutier, maritim şi servicii de depozitare. „Încercăm să creştem şi pe servicii logistice. Avem un depozit de 5.500 m2, cu 5.000 de locaţii de paleţi, unde lucrează 22 de angajaţi.“

Afacerile au crescut în pandemie
În total, DCS are 52 de angajaţi, care au ajutat la realizarea unei cifrei de afaceri de circa 10 milioane de euro. Dacă în 2019 compania avea o cifră de afaceri de 20 de milioane de lei, în 2020 aceasta a ajuns la 40 de milioane de lei, iar anul următor a fost de 47 de milioane de lei. „În 2020, când a debutat pandemia, lucrurile păreau negre, dar a fost unul dintre cei mai buni ani. Acum e un moment dificil pentru toţi din această industrie, dar sperăm să ne folosim de flexibilitate pentru a specula oportunitățile din piață. De exemplu, în activitatea din depozit nu am avut o politică specială, astfel că proiectele au venit repede. Avem atât clienți cu produse scumpe, cât şi ieftine, iar fiecare poate plăti proporţional. În depozit avem de la apă, la materiale construcţii, pantofi, aparate foto, suplimente alimentare etc., în afară de produse periculoase. Câştigul nostru vine din serviciile cu valoare adăugată – picking, etichetare, ambalare specială. Ne confruntăm, însă, cu lipsa de predictibilitate din partea clienţilor privind cantitatea de marfă sau perioada de depozitare.“
Investițiile în depozit, dar și scăderea ratelor la transportul maritim au determinat anul trecut o ușoară reducere a cifrei de afaceri a companiei, de 10%, comparativ cu 2021, dar și a profitului, de la circa 2 milioane de lei, la puțin peste 100.000 de lei. Pentru anul acesta, reprezentanții DCS estimează o cifră de afaceri similară celei de anul trecut, însă profitabilitatea depinde de investițiile din depozit și de modul în care activitatea de aici va putea fi eficientizată. „Serviciile rutiere, aeriene și maritime au margine bună, dar o parte din banii obținuți din aceste activități va trebui să îi investim în depozit. Acesta este un proiect în care credem, dar durează până devine profitabil.“
Politica DCS de a nu se adresa direct clientului final se păstrează și în activitatea de depozitare. Astfel, aici, majoritatea clienților sunt preluați prin alte platforme. „Ne concentrăm pe proiecte şi clienţi profitabili. Am căutat mereu parteneri puternici cu care ne asociem, avem discuţii pentru a ne extinde colaborarea şi a creşte la următorul nivel al cifrei de afaceri.“
Din totalul activității, partea de depozitare ocupă 5%. Deși planul companiei este de a crește și aici, reprezentanții acesteia nu își doresc să se transforme într-o companie de logistică. „Componenta principală va rămâne transportul. Avem mărfuri din transporturi aeriene sau rutiere care trec prin depozit, deoarece trebuie să o cântărim, să o reambalăm, să o etichetăm. Dar avem şi clienți strict de depozitare și am intrat și pe activitatea de e-fulfilment cu clienţi magazine online.“
Compania este autorizată de DSV pentru depozitarea de produse alimentare de origine non animală și nealimentare. De anul acesta, compania își propune să se orienteze și către transportul feroviar, pentru a putea oferi o gamă completă de servicii.

China-Europa pe camion
Printre serviciile speciale pe care DCS le oferă încă dinainte de începerea războiului din Ucraina este transportul rutier dintre China și Europa. Compania se adresează celor care au nevoie de un transport cât mai rapid, dar nu sunt dispuși să apeleze la transportul aerian. Drumul unui camion pe această rută costă între 18.000 și 25.000 de dolari și durează chiar și 14 zile, iar același serviciu pe tren ajunge și la 8.500 de euro, însă ruta traversează Rusia și Belarus. „Odată cu începerea războiului şi sancţiunile impuse Rusiei, mulţi clienţi nu mai acceptă tranzitarea Rusiei şi Belarusului. Noi avem parteneri care ne trimit poze sau exemple de transporturi pe care le fac, iar timpul de tranzit real poate fi de 17-21 de zile. Varianta prin coridorul sudic prin Azerbaidjan durează mai mult. Când am fost în Kazahstan şi China, am înţeles exact cum stau lucrurile – acolo vama se poate închide brusc, pentru că în medie trebuie să treacă 600 de camioane pe zi. La un moment dat, coada era de 6.000 de camioane şi automat timpul de tranzit e mai mare. Apoi, când China avea politica zero Covid numai anumiţi şoferi puteau să intre, după ce erau testaţi. Mai târziu a trecut China prin Covid, moment în care celelate ţări nu mai primeau înapoi şoferii. A fost o perioadă dificilă, dar acesta este un serviciu care funcţionează și nu e un concurent direct al trenului.“

Clientul este creditat cel puțin 2 luni
DCS colaborează cu parteneri din SUA, Europa, China. Compania deține și un birou operaţional în Shanghai, deschis în urmă cu 4 ani, unde lucrează patru colegi chinezi, conceput să asigure suport operaţional. O parte din activitatea din China se adresează și companiilor românești care caută furnizori de încredere, care să poată să fabrica anumite produse. „Noi producem pentru clienţii din România şi tot noi asigurăm transportul. În plus, identificăm furnizorul, aducem mostrele, facem inspecţia produselor în China, le transportăm, le etichetăm, le ambalăm etc. Tendința pe plan global este de a se muta […]

[…] Articolul complet îl puteţi citi în revista Logistic Post nr.2 / aprilie 2023. Pentru achiziţii sau abonamente ne puteţi scrie la office@logisticpost.ro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut