Eficiența energetică și automatizarea proceselor au devenit elemente cheie ale strategiei FM Logistic România. Compania a investit o jumătate de milion de euro în panouri fotovoltaice, o soluție care asigură 35% din necesarul de energie al platformei Dragomirești. Consumul de energie electrică este îndeaproape monitorizat pentru accelerarea reducerii acestuia. De asemenea, compania își dezvoltă flota de autoutilitare electrice pentru distribuția urbană și, în același timp, face investiții semnificative în digitalizarea și automatizarea proceselor şi a procedurilor de lucru. Acțiunile sunt parte a unui proces desfășurat la nivelul Grupului, menit să asigure creșterea acestuia până în 2030. FM Logistic raportează rezultate în creștere pentru anul în curs, care s-a încheiat în martie 2023, pe de o parte datorită creșterii portofoliului de clienți și atragerii unora noi, iar pe de alta, datorită organizării interne – filiala FM din România fiind acum responsabilă pentru lanțul de aprovizionare din regiunea Balcanilor, integrând activități care fuseseră gestionate anterior de alte unități.

Puteți afla mai multe detalii legate de structura creșterii, dar şi despre planurile companiei, din interviul pe care l-am realizat cu Alexander Pavlov, Managing Director FM Logistic România.

 Care a fost evoluţia companiei anul trecut şi care au fost factorii care au impulsionat creşterea?

Oferim servicii de logistică integrată, iar cea mai mare creștere, de 30%, a fost înregistrată în activitatea noastră de transport, în special pe piața internă.  Această creștere importantă a implicat extinderea echipei, a flotei și a bazei de date a subcontractanților de transport cu care lucrăm.

10-15% reprezintă o creștere a volumului clienților interni existenți și noi, iar restul de 15-20 de procente rezultă din creșterile de preț care reflectă costurile ridicate din cauza inflației, a prețului majorat al combustibilului și a unei scăderi a capacității de transport domestic.

Ce capacitate de depozitare operați în prezent?

În România, operăm o suprafaţă de 102.000 mp, în trei depozite: Dragomireşti (22.000 mp), Petreşti (30.000 mp) şi Dudeşti (50.000 mp).

În 2018, am investit în dezvoltarea depozitului din Dragomireşti, care se întinde pe o suprafaţă de 22.000 mp. Depozitul are două celule, una de 10.000 mp dedicată clienţilor din industria de cosmetice şi din e-commerce, iar cealaltă, tot de 10.000 mp, e dedicată clienţilor din industria farma.

În prezent, gradul de ocupare este de circa 85%, pentru că stocurile unor clienţi s-au redus. Pe de altă parte, am început operaţiuni pentru clienţi noi, astfel că suntem aproape de targetul de 90% în 2023. Păstrăm şi un spaţiu liber pentru clienţii actuali, care se dezvoltă, sau pentru a atrage clienţi noi.

Cum au evoluat volumele de depozitare și costurile companiei?

Activitatea de depozitare a crescut cu 13 procente în 2022 față de anul precedent, datorită clienților noi (5%) și inflației prețurilor (6-12%), care a fost parțial compensată de scăderea volumelor unora dintre clienții noștri. În 2021 și 2022, am reușit să extindem contractele cu toți clienții noștri existenți, cu 3 până la 5 ani. De asemenea, am început să lucrăm cu Decathlon în Timișoara, unde ne ocupăm de depozitarea componentelor pentru fabrica de biciclete.

În 2022, am fost impactați de creșterea semnificativă a costurilor din activitatea de transport. Chiar dacă sunt mecanisme de indexare asumate prin contract, nu a fost întotdeauna suficient, prin urmare a trebuit să căutăm soluții operaționale sau comerciale.

În afară de factorul combustibil, impactul salariului șoferilor devine din ce în ce mai important, deoarece, odată cu creșterea salariului minim pe economie, această componentă ajunge acum la 30-40% din costurile totale ale serviciilor de transport.

În depozitare, pe lângă costurile legate de consumabile (etichete, hârtie, folie), care au crescut semnificativ în 2021 și 2022, până la 50-60%, costurile cu forța de muncă au crescut cel mai mult. Am urmărit evoluțiile din piață și […]

[…] Articolul complet îl puteţi citi în revista Logistic Post nr.2 / aprilie 2023. Pentru achiziţii sau abonamente ne puteţi scrie la office@logisticpost.ro.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut