ID Logistics a venit în România în 2017 prin preluarea operațiunilor logistice pentru Carrefour în depozitul de 60.000 m2 al retailerului, iar anul trecut a câștigat încă un client din retail, care și-a consolidat operațiunile din trei depozite diferite într-unul singur de peste 50.000 m2 la Ștefaneștii de Jos. Aceste mişcări strategice şi creșterea importantă a volumelor au adus pentru ID Logistics anul trecut o creștere a cifrei de afaceri cu 80% față de 2019. Iar pentru anul acesta compania se așteaptă la o creștere cu 14% a cifrei de afaceri și menținerea aceleiași rate de profit.

Compania oferă în țara noastră servicii de Contract Logistics și transport FTL/LTL. Pentru partea de logistică contractuală, aceasta operează atât fluxurile de tranzit, cât și pe cele care implică stocaj la nivel de rafturi sau bulk. Comenzile sunt pregătite atât la nivel de bax, cât și la bucată, pe paleți sau roll cage-uri. Ca și produse, operează și food, atât la temperatură ambientală cât și controlată, dar și non-food.

Mai multe detalii despre evoluția companiei am aflat de la Paul Niță, directorul ID Logistics în România:

  • Cum a evoluat cifra de afaceri a companiei anul trecut comparativ cu 2019? La ce vă așteptați pentru 2021?

În 2020, cifra de afaceri a crescut cu aproximativ 80% față de 2019, ajungând la aproape 20 de milioane de euro. Pentru 2021 vizăm o creștere a cifrei de afaceri de 14% și o menținere a ratei de profit.

  • Care a fost evoluția volumelor manipulate în această perioadă?

Volumele au crescut față de un an normal, ceea ce a necesitat foarte multă atenție la planificarea resurselor și respectarea măsurilor de prevenție antiCovid, pentru a nu avea disfuncționalități în operare. Suntem mândri să spunem că nu am avut deloc întreruperi în activitate în această perioadă din cauza pandemiei.

  • Cum ați procedat în perioadele aglomerate, pentru a reduce timpul de așteptare al camioanelor la descărcare?

În perioadele aglomerate, camioanele nu au avut întârzieri la descărcare, ci, din contră, acestea se prezentau mai târziu decât aveau programare. Noi alocăm dinamic rampele de descărcare și, în cazul în care există întârzieri ale transportatorilor la platformele operate de noi, încercăm, pe cât posibil, să alocăm mai multe resurse la descărcare pentru a le face timpul de așteptare cât mai scurt.

Pentru marfa de stoc, camionul este programat la rampa cea mai apropiată de locațiile în care paleții vor fi ridicați la raft. Pentru marfa de cross/tranzit, camioanele sunt programate pe sloturi, astfel încât cei cu marfa mai grea/rezistentă să fie programați în cursul dimineții, iar ceilalti mai târziu, pentru a putea construi paleții cât mai eficient și fără deteriorări la manipulare și transport. Camioanele care vin la încărcat au alocări fixe, pentru o mai bună gestionare a capacităților pe rampe. Orice întârziere a camioanelor afectează planul de pregătire al întregului depozit.

  • Cum a evoluat prețul de transport din 2019 până în prezent?

Având în vedere pandemia, mulți transportatori s-au văzut cu camioanele trase pe dreapta din cauza lipsei comenzilor și atunci au redus din prețuri pentru a-și putea plăti totuși cheltuielile curente. ID Logistics nu deține camioane proprii, fiind o casă de expediții. În acest sens, am constatat că mulți clienți caută prețuri foarte mici, în detrimentul calității serviciilor. Noi dorim să respectăm angajamentele luate prin intermediul politicii noastre de CSR și colaborăm doar cu transportatori care respectă legislația pentru angajații săi, care au camioane noi, respectă normele în vigoare în vederea reducerii amprentei de CO2 și sunt supuse regulat controalelor în service.

  • Cum v-a influenţat pandemia activitatea?

La început pandemia ne-a afectat mai mult psihic decât fizic, însă, datorită flexibilității cu care eram obișnuți, am aplicat imediat măsuri suplimentare de prevenire a răspândirii virusului și de siguranță a muncii.

Având în vedere că operăm pentru clienți din zona de retail, pandemia a venit cu volume crescute, dar și cu multe costuri suplimentare, aferente dezinfectărilor suplimentare și nebulizării, reducerii numărului de oameni per mașina de transport pentru respectarea regulilor de distanțare, separarea schimburilor de lucru pentru minimizare riscului de infectare, etc.

  • Ce schimbări a adus pandemia în comportamentul consumatorilor?

În perioada pandemiei e clar că oamenii au reorientat fondurile care în mod normal aveau altă destinație (vacanțe, ieșit în oraș etc.) către cumpărături «casnice» (mâncare/reparații/haine lejere etc.) sau cu scop de recreere pe lângă casă și în natură, unde se puteau respecta măsurile de siguranță. În plus, sărbătorile nu au mai semănat cu alți ani, iar variația consumului nu a mai respectat nicio sezonalitate. Întoarcerea românilor din Europa nu a generat (ca în alți ani) în august și septembrie un volum crescut de lichidităţi, iar de Crăciun volumele nu au ridicat probleme. În 2021 vedem 5 luni fără vânzări spectaculoase, însă finalul pandemiei este la fel de imprevizibil ca și începutul ei.

  • Care sunt măsurile de siguranţă luate pentru oameni şi marfa din depozit?

Legat de siguranța oamenilor, la angajare și apoi periodic există instructajul legat de acest aspect. Depozitul este prevăzut cu zone pietonale și rute de picking, pentru a evita incidentele. De asemenea, echipamentele sunt prevăzute cu lumini de atenționare și claxoane.

Pentru siguranța mărfii, la intrarea/ieşirea din depozit există turnicheți și control corporal, iar depozitul este prevăzut cu camere CCTV, poziționate de specialiști în locuri strategice. Avem personal specializat care urmărește camerele 24/24 și echipe mobile care pot interveni dacă este cazul în depozit.

  • Cât a costat compania respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii Covid19?

Destul de mult! Însă, cu susținerea partenerilor noștri, putem spune că «ne-am descurcat». La începutul pandemiei făceam toate tipurile de dezinfecții în toate colțurile depozitelor. Însă, fiind conectați cu colegii din grup (cu acces mai facil la diverse studii de specialitate) am dezvoltat proceduri foarte clare și aplicate, cu un succes deplin.

  • Ați fost nevoiți să concediați oameni sau ați avut nevoie de personal suplimentar?

Nu a fost cazul să concediem. Dimpotrivă, noi am angajat oameni în pandemie și angajăm în continuare. Avem inclusiv doi recrutori care activează pe teren. În prezent avem circa 900 de angajați în operațional. Rotația voluntară de personal la nivelul depozitului este în jur de 5%.

  • Cum asigurați managementul paleților? Care sunt pierderile aici?

Paleții sunt gestionați într-o aplicație separată, pierderile fiind sub 1%. Putem spune că tratăm paleții (ambalajele) returnate de magazine similar cu mărfurile (descărcare-inspecție-recepție-poziționare în depozit), însă fără coduri de bare.

  • Ce soluții software folosiți pentru eficientizarea activității, dar și pentru creșterea gradului de securitate a mărfurilor?

Pentru management am implementat recent un «cockpit» cu rapoarte financiare, de HR, operaționale și de KPI. Avem, de asemenea, tot felul de aplicații dezvoltate intern care extrag informații din sistemul integrat de management și le utilizează pentru a planifica activitatea zilnică, a face simulări, a planifica resursele etc.

  • Ce proiecte noi/inovative ați introdus pentru creșterea profitabilității?

Pe lângă inovațiile existente am implementat un sistem de semnalizare a statusului rampelor prin lumini și urmează să implementăm un sistem de pick-to-light, asistat de camere video și legat la un program de gestionare a reclamațiilor. Pe lângă acestea, vom eficientiza soluțiile de pick-by-voice cu unele aplicații mai versatile și adaptabile.

  • Ce planuri aveți pentru anul acesta?

Planurile noastre sunt în principal legate de cele ale clienților noștri. Ne-am propus să îmbunătățim continuu operațiunile existente și să ne extindem portofoliul și pe alte industrii pe lângă retail, cum ar fi FMCG, e-commerce și high-tech.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut