Cu cele 9.000 de tone de produse dulci fabricate în 2022, în creştere cu 7% faţă de 2021, producătorul Kandia Dulce îşi păstrează poziţia de cel mai mare producător de ciocolată de pe plan local. În ciuda unei pieţe imprevizibile pentru materii prime, ambalaje şi utilităţi, compania a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri cu 22%, faţă de 2021, sprijinindu-se nu numai pe digitalizare şi automatizare, ci şi pe parteneri specializaţi, precum operatorul logistic care a preluat serviciile de depozitare şi distribuire a produselor finite la nivel naţional.

Planurile Kandia Dulce sunt îndrăzneţe în continuare, cu focus pe optimizare şi automatizare, dar şi pe inovarea produselor. Mai multe detalii despre evoluţia companiei am aflat de la Cristina Tudorie, Procurement, CS&L Director la Kandia Dulce.

Cum au evoluat producţia şi vânzările în 2022, comparativ cu 2021?

Anul 2022 a fost un an al provocărilor, în special în ceea ce priveşte impredictibilitatea preţurilor pentru materii prime, ambalaje şi utilităţi. Cu toate acestea, investiţiile noastre şi dezvoltarea de produse noi, unele dintre ele inovatoare, au continuat, ceea ce ne-a condus la o creştere a cifrei de afaceri cu 22%, comparativ cu anul 2021. Volumele de  producţie au crescut cu aproximativ 7%, în anul 2022 am vândut peste 8.400 de tone de produse dulci.

Ce tip de produse aveţi în portofoliu şi care sunt principalele canale de desfacere?

Kandia Dulce are în portofoliu o gamă variată de dulciuri: tablete de ciocolată, batoane, prăjituri, biscuiţi, dropsuri, caramele şi jeleuri. Avem o tradiţie de peste 130 de ani de producţie şi comercializare în România. Acoperim în prezent toate canalele posibile de desfacere: magazine tradiţionale, clienţi internaţionali, parteneri pentru comerţul online şi nu în ultimul rând, avem magazinul propriu la sediul central din Bucureşti, care se bucură de o creştere anuală de peste 20%.

Care este cel mai bine vândut produs?

Măgura şi ROM rămân brandurile noastre cu cel mai mare succes, branduri pentru care încercăm în fiecare an să aducem noutăţi consumatorilor.Aveti piaţă de desfacere doar în România? Ce produse exportaţi şi pe ce pieţe?

Produsele din portofoliul nostru – ROM, Măgura, Kandia, Sugus, Primola, Laura, Papi sau Făgăraş – sunt distribuite în toată România, în peste 35.000 de magazine, şi pun în mişcare sute sau mii de afaceri locale. Suntem prezenţi în toate reţelele din comerţul modern şi ajungem în toate colţurile ţării prin 20-22 de parteneri de distribuţie care au peste 2.000 de angajaţi în teritoriu.

România rămâne principala piaţă de desfacere, dar avem şi clienţi importanţi de export, o parte dintre aceştia fiind în ţările unde există comunităţi de români. Încercăm astfel să fim aproape de aceştia şi să le punem la dispoziţie dulciurile preferate care le aduc aminte de România.

Câţi angajaţi aveţi şi cât de dificilă este în prezent recrutarea de personal?

În acest moment, avem peste 400 de angajaţi, iar între aceştia, atât în zona de producţie, cât şi în cadrul departamentelor suport, avem colegi care sunt alături de noi peste 20 sau chiar 30 de ani de activitate. Însă, odată cu retragerea acestora din activitate, ca în toate celelalte industrii – şi mai ales în Bucureşti – recrutarea de personal devine o misiune dificilă. Domeniul nostru de activitate fiind însă unul plăcut, am găsit până acum resurse de recrutare atât dintre tineri la început de drum, cât şi dintre cei din afara ţării, atunci când a fost cazul. Diversitatea a început chiar să devină o obisnuinţă, iar angajaţii din Producţie au fost tot timpul primitori cu noii colegi din Kandia Dulce.Care este capacitatea de producţie? În câte schimburi lucraţi?

În prezent, producem aproximativ 9.000 tone/an şi lucrăm la capacitate maximă, în trei schimburi, numai în plin sezon. Producţia de prăjituri ambalate Măgura este cea mai intensă şi are o constanţă în producţie pe toata perioada anului.

În ce măsură este automatizată producţia?

Producţia de prăjituri este complet automatizată şi au fost realizate investiţii importante în ultimii ani. În producţia de tablete, batoane şi praline, doar activitatea de ambalare se realizează manual, restul procesului fiind automatizat.

Aveţi depozit propriu lângă unitatea de producţie? Care este perioada medie în care un produs stă în depozit înainte de a fi livrat?

Deţinem depozit propriu pentru materii prime şi ambalaje la sediul central, unde este amplasată şi unitatea de producţie. În ceea ce priveşte depozitarea produselor finite, am externalizat acest serviciu de mai bine de 15 ani către un operator logistic. Preferăm ca această activitate să fie realizată de profesionişti, iar noi să ne concentrăm pe producţia de dulciuri. Produsul finit are nevoie de condiţii speciale de depozitare şi are o perioadă medie de 14-30 zile de aşteptare, în funcţie de rotaţia acestuia în piaţă şi de termenul de valabilitate.

Ce tip materii prime şi ambalaje folosiţi şi de unde le procuraţi?

Dezvoltăm permanent parteneriate cu furnizori locali pentru ingredientele pe care le folosim. Din păcate, […]

[…] Articolul complet îl puteţi citi în revista Logistic Post nr.2 / aprilie 2023. Pentru achiziţii sau abonamente ne puteţi scrie la office@logisticpost.ro.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut