În pofida unui an 2022 mai dificil decât anteriorul şi a sentimentului că în 2023 va începe recesiunea, KLG Europe Logistics România îşi urmăreşte în continuare planurile de consolidare şi de dezvoltare, investind peste un milion de euro în proiecte de digitalizare, automatizare şi sustenabilitate. Noile produse ale KLG Europe Logistics România, Simplify, ecosistemul de business pentru magazinele online şi Strongo, serviciul de home delivery pentru produsele voluminoase, se bucură deja de succes. În plus, compania pregătește pentru primul trimestru al anului viitor lansarea departamentului Customer Care, care se va concentra pe creşterea satisfacţiei clienţilor. De asemenea, aceasta pune un accent sporit pe dezvoltarea personalului, iar 7% din profitul anual merge în această direcție.

Mai multe detalii despre evoluția şi planurile companiei am aflat de la Răzvan Marinescu, Managing Director KLG Europe Logistics România:

Care a fost evoluţia companiei anul trecut? Ce previziuni aveţi la finele lui 2022? Dar estimări pentru 2023?

Anul trecut a fost un an record pentru KLG Europe Logistics România, atât în ceea ce priveşte veniturile, cât şi profitabilitatea. Au fost oportunităţi în zona de transport maritim şi aerian pe care le-am fructificat alături de clienţii noştri, dar şi serviciile de transport rutier şi logistică au performat foarte bine.

În 2022, în special în ultimele luni, se vede o încetinire a creşterii. Piaţa suferă, iar inflaţia generează presiune pe creşterea costurilor. De asemenea, în zona de retail au mai scăzut volumele faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi, ca urmare, ne aşteptăm la un rezultat mai slab decât în 2021. Încă este devreme pentru evaluarea finală, pentru că mai este o zonă de vârf în care mai putem recupera o parte din rezultate, dar tot cred că vom închide sub rezultatele de anul trecut.

Ce modificări a adus 2022 în portofoliul de clienţi al companiei?

Anul acesta am câştigat şi clienţi noi, dar am avut şi cazuri în care clienţii s-au retras din România sau au micşorat volumele foarte mult. Ne concentrăm foarte mult pe oportunităţi, nu pe ce am pierdut şi nu era în controlul nostru. Mai mult, privim cu încredere noile noastre produse, Simplify şi Strongo, din zona de e-fulfillment şi, respectiv, din zona de home delivery, în care avem o rată foarte bună de adopţie de clienţi noi şi o creştere accelerată a cererii de produse.

Ce atuuri oferă produsele Simplify şi Strongo?

Simplify este un ecosistem de business care oferă clienților din zona de e-commerce o soluție integrată, one-stop-shop. Prin acest serviciu, ne ocupăm de tot, începând cu preluarea mărfurilor de la furnizori, aducerea lor în depozit şi pregătirea comenzilor. Suntem conectaţi cu ERP-ul clienţilor, dar şi cu Innoship pentru zona de curierat, generăm AWB-urile, alegem curierul optim şi livrăm mărfurile către consumatorii finali. Clienţii Simplify pot vedea oricând statutul comezii, costurile în timp real şi îşi pot calcula ratele de retur. Este un produs puternic digitalizat, care scapă antreprenorul din e-commerce de sarcini. În plus, sistemul este 100% scalabil, deci costurile clienţilor noştri sunt variabile, în funcţie de volumul comenzilor şi de volumul produselor din stoc.

Ideea serviciului Strongo a apărut în urmă cu 2 ani, la solicitarea unui client care căuta o alternativă la curierat pentru produsele voluminoase. Prin Strongo, livrăm cu echipaj de doi oameni, până în casă, bunuri voluminoase – maşini de spălat, frigidere, mobilier, materiale de construcţii ş.a.. Acesta este unul dintre produsele noastre care aproape se vinde singur. Astfel, în numai câteva luni, am ajuns de la 5-6 clienţi la un portofoliu de peste 40 de clienţi pentru care livrăm. De asemenea, colectăm produsele vechi. Însă, pentru că potenţialul de creştere pe acest segment este mai mare decât capacitatea, trebuie să păstrăm ritmul de creştere sub control, pentru o creştere organică sănătoasă şi o calitate corespunzătoare a serviciilor.

Ce capacitate de depozitare operați în prezent?

Operăm în prezent 66.000 m2, dar suprafeţele sunt mai puţin importante. Întotdeauna am căutat nişa de proiecte logistice complexe, cu dezvoltări în IT, soluţii care ating produsul şi care generează nevoie de trasabilitate la nivel de serial. În portofoliul nostru de logistică avem clienţi cu care ne mândrim în zona de complexitate, pentru că mereu am investit puternic în digitalizare şi IT. De aceea, căutăm clienţi ale căror nevoi să se suprapună pe competenţele noastre.

Costurile de transport şi utilităţi au crescut. Aţi transferat majorarea către client sau aţi eficientizat activitatea?

Este un mix. Un adevărat parteneriat presupune căutarea împreună a unor soluţii de îmbunătăţire. Nu am căutat să transferăm către clienţii noştri 100% creşterea de preţuri, ci am avut discuţii oneste, transparente, în care am încercat să identificăm oportunităţi de îmbunătăţire. În majoritatea cazurilor am făcut proiecte de eficientizare, fie că am accelerat procese de digitalizare şi am economisit resurse de ambele părţi, fie că am găsit înţelegere de a accepta noi situaţii care sunt în afara controlului nostru.

De exemplu, investiţia în panourile solare montate pe acoperişul site-ului nostru, are un prim impact pe sustenabilitate, dar are şi câştig material imediat în zona de eficienţă energetică, un câştig pe care îl împărţim cu clienţii. Panourile acoperă 40% din nevoia noastră în media anuală de consum.

Ce alte investiţii mai aveţi în plan?

Deşi anul viitor nu pare a fi foarte bun, iar companiile caută să reducă din investiţii, noi am continuat să investim. În ultimele trei luni, am derulat investiţii de peste 1 milion euro, inclusiv 350.000 de euro în panourile solare. De curând, am inaugurat o investiţie în zona Simplify de automatizare în depozit în care am investit peste jumătate milion de euro (conveioare, lift pentru cutiile de carton, automatizare, sistem de validare) şi, în plus, am semnat un nou proiect de investiţii în zona de software. Lucrăm la o platformă de digitalizare a întregii companii, OneClick. Prin digitalizare, nu urmărim neapărat un câştig direct, ci îmbunătăţirea experienţei clienţilor, facilitarea accesului la informaţie, proactivitatea.

Câţi angajaţi aveţi, care sunt fluctuaţiile şi ce planuri aveţi în această zonă?

În prezent avem circa 340 de angajaţi. Lucrurile sunt mai volatile în zona de depozitare, unde căutăm să compensăm fluctuaţiile de personal de la un trimestru la altul cu ajutorul partenerilor noştri din zona de muncă flexibilă. Lucrăm cu 2-3 companii în mod constant pentru a acoperi vârfurile, inclusiv cu personal extracomunitar, la nivel de blue collar, în zona de picking, manipulare, operaţiuni cu valoare adăugată. În rest, fluctuaţia de personal pentru zona de depozitare are o îmbunătăţire faţă de perioada precedentă. A scăzut rotaţia, deci a crescut retenţia. Pe de altă parte, în zona de white collar, rotaţia a fost mereu de o singură cifră. Aceasta a fost o zonă confortabilă pentru noi, care ne-a confirmat că acţiunile şi direcţiile pentru dezvoltarea oamenilor au fost bune.

Pentru anul viitor, nu avem un plan în direcţia angajării de noi oameni, contextul fiind foarte volatil. Însă ne dorim să creştem în două zone, în departamentul de digitalizare şi de vânzări, unde vom crea posturi noi începând din ianuarie. Practic, investim puternic în prezenţa noastră în piaţă şi în soluţii de digitalizare.

Ce aşteptări şi planuri aveţi pentru anul viitor?

Acum stabilim bugetul final pentru 2023 şi suntem în discuţii detaliate cu majoritatea clienţilor mari pe care îi avem în portofoliu. Deşi încă sunt detalii pe care clienţii nu ştiu cum să le cuantifice (costul energiei la anul, o eventuală recesiune etc.), important este să fim flexibili, să fim alături de ei şi să venim cu soluţii rapide în funcţie de evoluţia lucrurilor pe care nu le putem controla. Focusul nostru a fost mereu pe performanţă, motivarea echipei, eficienţă prin investiţii şi digitalizare accelerată.

Avem însă o viziune şi 3 direcţii principale: oameni, clienţi şi digitalizare. Ne dorim o echipă puternică şi motivată, astfel că 7% din profitul anual merge către dezvoltarea oamenilor (training, coaching, proiecte de creşterea coeziunii).

În zona de clienţi, lansăm din primul trimestru al anului viitor un nou departament, Customer Care, care va integra serviciile noastre către clienţi pentru a avea o viziune unitară. Acum suntem în faza în care recrutăm, dezvoltăm echipa şi stabilim procedurile interne.

În zona de digitalizare e stabilit un Master Plan pe 5 ani, din care s-a derulat deja primul an. Conform acestuia, prima versiune a portalului OneClick va fi live la sfârşitul anului viitor, iar de acolo în fiecare trimestru vom adăuga noi funcţionalităţi şi interfeţe împreună cu clienţii, pentru a oferi o soluţie unică.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut