Înființată în 2001 la Sofia, unde în 2007 a deschis și un centru logistic, compania World Transport Overseas (WTO) a decis anul trecut să se extindă și în țara noastră, cu scopul de a se dezvolta regional și astfel să ajungă la volume care să îi ofere flexibilitate în oferirea de prețuri competitive. Bazându-se la nivel local pe o echipă cu experiență în domeniu, compania a ajuns ca, după șase luni de activitate, să manipuleze circa 90% din volume de la clienții contractați direct. În acest context, rolul României devine tot mai evident, reprezentând pentru WTO o poartă importantă de intrare a mărfurilor din China, dar și din Ucraina sau Moldova.

Mai multe despre activitatea şi planurile companiei am aflat de la Radu Adăscăliței, managing director World Transport Overseas.

Care este structura WTO la nivel internațional?

WTO este un consolidator maritim cu peste 20 ani de experiență. Grupul are sediul central în Sofia (Bulgaria) și filiale în România, China, Taiwan, Grecia, Macedonia, Kosovo, Serbia, Croația și Slovenia.

Deşi compania activează internaţional din 2001, biroul din România a fost deschis abia anul trecut, în paralel cu cel din China. Care au fost motivele care au stat la baza acestei decizii?

În prima fază, WTO are ca strategie crearea completă a produsului, iar ulterior lansarea acestuia pe piață. Deoarece piața din România era diferită de cea din restul regiunii, a fost nevoie întâi să se creeze „punctul de origine“, pentru a putea oferi un serviciu competitiv și corect având tot lanțul logistic sub control. Cum principala linie de import cu România este China, un birou propriu acolo creează pentru noi un avantaj enorm la nivelul întregii regiuni.

Cât de importantă este România pentru WTO?

Piața din România a devenit extrem de importantă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, la noi, piața de automotive ocupă peste 30-40%, procent mult mai mare decât în țări precum Bulgaria sau Grecia. De asemenea, România, prin portul Constanța sau aeroportul Otopeni, are avantajul unor porți de intrare pentru toate fluxurile de Moldova și Ucraina. Iar WTO este o companie cu avantaj regional, astfel încât orice țara vecină care se alatură grupului întărește puterea regională prin crearea de sinergii imediate.

Ce tip de activităţi desfăşuraţi în România?

În România, principala activitate este cea de consolidare maritimă (LCL), cu focus pe fluxurile de import din Far East și Middle East. WTO România și-a propus să ofere clienților atât servicii de transport maritim FCL, cât și de transport aerian. Clienții direcți pe care ii deservim își doresc, de cele mai multe ori, un singur furnizor și un singur punct de contact. Iar noi ne permitem să le îndeplinim aceste dorințe la același nivel de calitate ca și serviciul nostru de bază, în principal datorită experienței echipei pe care o avem.

Ce aduce nou compania pe piața autohtonă?

În primul rând, aducem un avantaj regional, care oferă clienților posibilitatea de a alege mai multe variante de preț, timpi de tranzit sau puncte de intrare. Această forță de grup din SEE, ne aduce volume impresionante la nivel regional, care ne dau posibilitatea să oferim clienților din România eficiență de cost și de timp de tranzit. WTO funcționează ca un grup unit și transparent, astfel că, indiferent de tipul de cerere primită de la un client, avem capacitatea de a decide instant și de a oferi flexibilitate maximă.

Ce soluții de eficientizare aţi implementat în România?

Prin strategia de extindere pas cu pas regional interconectat, WTO poate rula în regiune volume mari, ceea ce ne permite să venim în întâmpinarea clienților cu oferte competitive, fără a face rabat de la calitate, ceea ce ajută și grupul interconectat. Astfel, WTO a ajuns să consolideze săptămânal 4-5 console din același punct către diferite destinații, dar și de a grupa anumite tipuri de packing încât încărcarea să fie la capacitate maximă. De asemenea, avem capacitatea de a alege după cel puțin 4-5 parametri când dispunem încărcarea unei partide.

Ce procent din activitate e reprezentat de marfa clienților la nivel local? Ce planuri aveţi în acest sens?

După 6 luni de activitate, am ajuns ca 90% din volum să fie generat de clienții contractați local. Încă de la început, strategia a fost de a ne baza pe propriile forțe și să considerăm doar un bonus „business-ul de rețea“. Acestea sunt două tipuri de business care nu ar trebui combinate fără un plan bine definit.

Cât de mare este puterea de decizie locală în cazul WTO?

WTO se bucură de un CEO care își alege cu atenție managementul local. După ce selectează persoanele potrivite, devine omul de suport care le ghidează doar la nevoie. Strategia WTO este aceea de a aduce oameni cu experiență care să își aducă aportul de creativitate și să își asume deciziile luate, nu să aibă doar un rol de execuție. Acest tip de management îl transferăm mai departe și echipelor pe care le formăm și care s-au alăturat nouă, pentru a ne învăța cum să performăm, nu viceversa.

Cum alegeți oamenii și cât de important este procesul de recrutare în succesul afacerii?

Cred că tocmai acest proces este cheia succesului. Dacă echipa este formată din oameni bine aleși, compania va performa. Ne bazăm încă de la început pe sinceritate și transparență din ambele părți. Le spunem din start ce putem oferi, avantajele și provocările companiei. Discutăm 2-3 ore, oferind transparent informațiile care îi interesează, astfel încât să creăm de la început o relație de încredere, iar oamenii să fie dornici să ni se alăture. În plus, spunem lucrurilor pe nume în cel mai simplu mod.

Care este abordarea față de clienți?

La fel ca cea față de colegi. O relație sinceră, cu toate informațiile pe masă, cu asumare și fără ocolișuri.

Ce planuri aveţi pe termen scurt şi mediu în țara noastră?

Ne dorim să creștem organic, să formăm o echipă aparte și să ne extindem prezența în vestul țării și în portul Constanța. De asemenea, ne dorim ca, în câțiva ani, să ajungem la o echipă mai mare de 25 de persoane și să demonstrăm că putem face performanță într-un alt mod, modern și de actualitate. În plus, ne dorim să creăm o cultură comună între clienți, parteneri și companie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut