Ca răspuns la sancțiunile UE, din data de 16 aprilie, camioanele comunitare au interzis în Rusia. Acestea se pot deplasa în Belarus doar până la cele 14 puncte de transbordare puse la dispoziție, de unde marfa va fi preluată de transportatorii din aceste state. Măsura este luată și pentru a proteja transportatorii de aici, care au rămas fără cursele comunitare.

De acum, transportatorii din UE vor putea circula doar pe o distanță de cel mult 50 de kilometri în interiorul Belarusului, după cum relatează Rzeczpospolita. Așa vor putea ajunge la 14 puncte de reîncărcare prestabilite, de unde marfa va fi preluată de camioane ale companiilor din Belarus sau Rusia. Soluția va menține continuitatea în aprovizionarea cu bunuri, dar va fi și o răzbunare pe Uniunea Europeană pentru sancțiunile impuse.

O săptămână vor avea la dispoziție camioanele din UE pentru a se întoarce în statele lor de origine, respectiv până la 23 aprilie, dacă s-au aflat pe teritoriul belarus înainte de 16 aprilie. Există, de asemenea, o listă scurtă de excepții, care permite transportul fără restricții al animalelor vii și al trimiterilor poștale.

Restricțiie exclud pentru companiile comunitare și alte rute prin Rusia cum sunt cele spre Kazahstan, Uzbekistan sau China. O alternativă ar fi înființarea de sucursale în Kazahstan, lucru pe care belarușii l-au practicat deja în ultimii ani. Mai există o rută alternativă spre Kazahstan prin Balcani, Turcia, Caucaz și Marea Caspică.

De faptul, răspunsul Rusiei nu este doar o formă de sancțiune, ci și o protecție a pieței interne. Similar funcționează și transportul între Mexic și Statele Unite, unde camioanele mexicane pot intra doar în zonele de frontieră din Statele Unite. Iar chinezii aplică un sistem similar pentru camioanele din Rusia și Europa, permițându-le să intre doar în zonele de frontieră imediate, unde există complexe întregi de transbordare. Așa că este posibil ca acest sistem să continue mult timp și chiar și după războiul din Ucraina.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut