La începutul lui septembrie 2021, compania feroviară chineză China State Railway Group a raportat că 10.030 trenuri de marfă au călătorit între China și Europa în primele opt luni ale anului, reprezentând o creștere de 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceste convoaie transportă containere, astfel încât numărul total a ajuns la 964.000 TEU, cu o creștere anuală de 40%. Rezultatele anticipează cu două luni prognozele pentru 2021. Pe lângă numărul de trenuri, legăturile sunt și ele în creștere, ajungând la 170 de orașe din 23 de țări, acoperind până acum 73 de rute.

O nouă cale este deschisă de convoiul cu cincizeci de containere care au părăsit orașul chinez Chongqing spre capitala ucraineană Kiev pe 29 august. Trenul va trece frontiera cu Mongolia Interioară la Erenhot pentru a ajunge la destinație până la jumătatea lui septembrie. Până în prezent, mărfurile din Chongqing (un important centru de mărfuri din sud-estul Chinei) cu destinația Ucraina trebuiau să treacă prin Belarus sau Polonia. În prima jumătate a lui 2021, 1.359 de trenuri au părăsit Chongqing spre Europa, cu o creștere anuală de 50%.

Pe 23 august, primul tren care se îndrepta spre orașul rus Minsk a părăsit Changsha, capitala Hunanului, unde va ajunge după 17 zile cu o sută de containere care transportă marfă în valoare totală de 4,38 milioane de dolari. Acesta este primul tren „de liber schimb“, care pleacă după începerea zonei de liber schimb pilot din Hunan, unde operează 3.295 de companii. De la începutul anului, 579 de trenuri de marfă au părăsit Changsha.

Pentru Europa de Vest, a început o nouă rută între Wuwei (în nord-vestul Chinei) și Hamburg, care trece prin pasul Alataw. Primul convoi transporta mărfuri pentru 5,67 milioane de dolari, în timp ce la sfârșitul lui august primul convoi a plecat de la Zhengzhou și a oprit la Hanoi, inaugurând triangulația China-Vietnam-Belgia. În cele din urmă, din Spania vine vestea că legătura dintre Yiwu și Madrid, considerată cea mai lungă dintre China și Europa, a crescut volumele transportate cu 110% în timpul pandemiei Covid-19.

Cu toate acestea, dezvoltarea transportului feroviar între China și Europa aduce cu sine „semințele“ unei probleme cronice în transportul maritim, și anume congestia. În acest caz, ar putea afecta atât terminalele europene, cât și unele puncte de trecere a frontierei. O primă alarmă a fost declanșată la sfârșitul lui august de Geodis, pentru trecerea Alashakou între China și Kazahstan, din cauza restricțiilor chineze împotriva noului val de Covid-19. În acest pasaj, în ultima săptămână a lui august s-ar fi format o linie de aproximativ cincizeci de trenuri pentru închiderea punctelor de frontieră chineze Khorgos și Buktu, în provincia Xinjiang.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut