De la declanşarea pandemiei şi a războiului dintre Rusia şi Ucraina, rolul Turciei în lanțul global de aprovizionare a crescut apetitul companiilor străine de logistică de a investi pe piață. Pe de o parte companiile străine existente își măresc investițiile, iar pe de alta noi jucători intră pe piață.

Investițiile străine în sectorul logistic din Turcia au crescut. Odată cu creșterea rolului Turciei în lanțul global de aprovizionare ca urmare a pandemiei și războiului, companiile MSC, Rhenus, DFDS, Rif Line MOL Group, care operează în Turcia şi-au accelerat investițiile, dar şi noi jucători au intrat pe piață. În plus, gigantul danez de logistică Blue Water Shipping a deschis birouri în Istanbul și Izmir.

Însă, în ciuda creșterii comerțului exterior al Turciei, creșterea în logistică nu poate progresa în același ritm. În timp ce majoritatea companiilor de logistică autohtone se confruntă cu probleme de tranzit și bariere în materie de vize, au şi dificultăți în a-și atinge creșterea vizată din cauza majorării costurilor, dificultăților de acces la finanțare și obstacolelor birocratice. Iar acest lucru creează o oportunitate pentru companiile străine. Folosind avantajul valutar, acestea investesc pentru a obține o cotă mai mare pe piața în creștere a logisticii din Turcia. Blue Water Shipping, una dintre companiile de logistică de top din Danemarca, cu 70 de birouri și 2.000 de angajați în întreaga lume, a intrat pe piața turcă prin noi investiții. Palle Kamstrup, director global al Blue Water Shipping, a explicat pentru Lojiport motivele investiției pe piața turcă: „În ultimii doi ani, cu provocările care decurg din cerințele lanțului global de aprovizionare, deficitul de capacitate și ratele mari de transport, mai multe companii au căutat surse apropiate de piață. Odată cu producția din Turcia, și comerțul internațional este în creștere, deci vedem o cerere tot mai mare pentru servicii și soluții logistice de înaltă calitate în acest domeniu. Suntem încrezători că cele două noi locații din Turcia ne vor oferi un acces semnificativ pe piață.”

De asemenea, Tobias Bartz, Logistics Senior Manager (CEO) al Rhenus, a declarat că centrele de producție apropiate și disponibilitatea ridicată a logisticii au devenit din ce în ce mai importante în ultimii doi ani. Acesta vede Turcia drept „inima lanțului lor de aprovizionare”.

În indicele de încredere în logistică KPMG, s-a observat că sectorul transporturilor din Turcia are o imagine pozitivă pe termen lung. Liderul sectorului de transport KPMG Turcia, Yavuz Öner, a declarat: „Sectorul transporturilor a avut o pondere de 12,6 miliarde de dolari în exporturile de servicii anul trecut, iar aceasta este de așteptat să crească semnificativ odată cu sprijinul guvernamental anunțat.”

Una dintre companiile care intenționează să investească în Turcia este TX Logistics, care a fost achiziționată de căile ferate de stat italiene. Compania, care a intrat pe piață în cooperare cu Rif Line, plănuiește să investească într-un terminal de tren în Turcia. De asemenea, gigantul de containere Evergreen și-a stabilit propria companie în Turcia în iunie, în timp ce MSC și-a accelerat investițiile pe piață. DFDS își continuă eforturile de a achiziționa Ekol. Kenta Matsuzaka, unul dintre managerii de top ai grupului japonez MOL, și Tatsuro Watanabe, Reprezentantul General al Europei și Africii, care au vizitat Turcia săptămâna precedentă, au declarat pentru Dünya că vor accelera investițiile în Turcia, dorind în special să stabilească o rețea logistică între Turcia și Africa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut