Autoritățile irlandeze modifică sistemul de acordare de permise de muncă pentru a atrage mai mulți lucrători din țări din afara Spațiului Economic European (SEE).

Damien English, ministrul irlandez pentru afaceri, ocuparea forței de muncă și retail, a anunțat eliminarea cotei existente pentru permisele de muncă pentru șoferii de camioane din afara SEE. Drept urmare, transportatorii irlandezi vor putea angaja mai mulți şoferi străini.

Cota fusese introdusă în 2017 și apoi extinsă în 2019. Într-un interviu acordat Morning Ireland, English a spus că modificările sistemului de autorizare vor intra în vigoare imediat. Potrivit oficialului, acest lucru se face pentru ca restricțiile introduse anterior să nu conducă la o lipsă și mai mare de șoferi. „Decizia de a elimina complet cota de șoferi de camion va sprijini activitatea companiilor responsabile cu importul și exportul de bunuri și produse de larg consum către și dinspre Irlanda. Am lucrat îndeaproape cu Departamentul Transporturilor pentru a asigura accesul continuu la lucrătorii calificați de care economia are nevoie.”

Totuși, potrivit transportatorilor locali, eliminarea cotei nu va rezolva problema penuriei de șoferi. Potrivit lui Pat O’Donovan de la O’Donovan Transport, acest deficit se datorează birocrației suplimentare asociate cu angajarea lucrătorilor din afara SEE. „Pe termen scurt, acest lucru nu va schimba nimic, pentru că trebuie să trecem prin toată această birocrație. Trebuie să simplificăm procedura și să scăpăm de birocrație dacă vrem să găsim măcar o soluție la această problemă de coșmar cu șoferii.”

Potrivit The Irish Times, acum procesul de angajare a șoferilor străini poate dura mult timp – mai întâi, transportatorii plasează un anunț pentru a găsi lucrători în Irlanda și așteaptă aproximativ o lună pentru un răspuns din partea solicitanților. Apoi solicită angajarea unui șofer din afara SEE. După aceea, compania va trebui să rezolve problema obținerii vizei, să schimbe un permis de conducere și să obţină alte documente. Asociația Irlandeză a Transportatorilor (IRHA) estimează că angajarea unui șofer străin poate costa o companie aproximativ 4.000 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare