Irlanda de Nord (IN) interzice anvelopele cu vârsta de 10 ani și mai mult pe osiile din față ale camioanelor. Mișcarea urmează unei consultări de opt săptămâni a Departamentului pentru Infrastructură (DfI) al IN în vederea alinierii la schimbările introduse în restul Marii Britanii de la 1 februarie 2021. Restricția se aplică și autobuzelor, autocarelor și microbuzelor și anvelopelor reșapate, la care data reșapării va determina vârsta anvelopei.

Sunt exceptate vehiculele care în prezent sunt scutite de reglementările tehnice ale anvelopelor, inclusiv tractoarele agricole și vehiculele istorice.

Reglementările se vor aplica șoferilor sau operatorilor de vehicule pe drumurile din Irlanda de Nord, indiferent de țara de înmatriculare.

„Suntem încântați că DfI introduce interdicția și aduce Irlanda de Nord în conformitate cu interdicția existentă în UK. Recunoaștem campania fenomenală a lui Frances Molloy, care în urma morții tragice a fiului ei Michael într-un accident în 2012, cauzat de o anvelopă de 19 ani, a militat fără încetare pentru interdicția în UK. Sperăm că nu vom mai vedea o altă tragedie cauzată de anvelopele vechi pe drumurile din Marea Britanie”, a declarat directorul executiv al Asociației Naționale a Distribuitorilor de Anvelope (NTDA), Stefan Hay.

Şi Steve Howat, director general al serviciilor tehnice la Continental Tyres UK, a salutat interdicția: „Întreținerea anvelopelor este un factor critic în maximizarea siguranței rutiere. Salutăm hotărârea Departamentului pentru Infrastructură din Irlanda de Nord de a interzice anvelopele cu vârsta de peste 10 ani pe osiile din față ale HGV-urilor, autobuzelor și autocarelor, aliniindu-se cu restul Regatului Unit. Anvelopele se degradează în mod natural în timp și, ca atare, pot prezenta un risc crescut de explozie. Consecințele unei defecțiuni ale anvelopei pot fi devastatoare, mai ales atunci când sunt montate pe axa de direcție a vehiculului. Încurajăm toți operatorii de flote să facă inspecții regulate și verificări ale presiunii în anvelope.”

Una din cinci anvelope de camion este utilizată sub sau peste presiunea necesară, ceea ce demonstrează necesitatea unei educații continue cu privire la problema critică de siguranță a întreținerii anvelopelor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut