IRU cere statelor membre UE să respingă propunerea Parlamentului European de a introduce obiective obligatorii de achiziții pentru vehicule grele, cu emisii zero pentru operatorii de transport, potrivit unui material publicat de serviciul de presă al instituției.

În noiembrie anul trecut, Parlamentul și-a adoptat poziția de negociere cu privire la propunerea Comisiei Europene (CE) privind standardele de emisie de CO2 pentru vehiculele grele. Documentul includea un articol care obligă CE să prezinte o propunere legislativă de creștere a ponderii HGV-urilor cu emisii zero deținute sau închiriate de marii operatori de flote. „Obiectivele obligatorii de achiziție de vehicule cu emisii zero pentru operatorii privați ar fi contrare drepturilor fundamentale garantate de Carta UE. Un mandat de achiziție de vehicule cu emisii zero ar putea nu numai să perturbe drepturile de proprietate și dreptul de a face afaceri, dar ar putea duce și la denaturări ale pieței, deoarece versiunea Parlamentului prevede că astfel de restricții de capital s-ar aplica doar marilor operatori. Atât operatorii de transport mari, cât și cei mai mici, au o rentabilitate foarte scăzută. Obligația de a cumpăra vehicule care sunt potențial nepotrivite pentru sarcinile pe care le îndeplinesc și care costă de două până la trei ori mai mult îi va pune inevitabil pe unii jucători într-un dezavantaj competitiv”, a spus Raluca Marian, director IRU EU Advocacy.

IRU a remarcat, de asemenea, că în prezent există un deficit semnificativ de infrastructură de încărcare pentru combustibili alternativi în UE, iar Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi va intra în vigoare din acest an. „Achiziția de vehicule cu emisii zero ar trebui să fie susținută de stimulente financiare pentru adoptarea de noi tehnologii și crearea unui mediu favorabil, inclusiv a infrastructurii, pentru operarea acestor vehicule. Orice propunere care obligă operatorii de transport să cumpere anumite tipuri de vehicule trebuie respinsă ferm, deoarece ar echivala cu o economie controlată de stat.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut