IRU și ETF au transmis comisarului UE pentru Forţa de Muncă și Drepturile Sociale o declarație comună privind șoferii din țări terțe, ambele organizații angajându-se să lucreze pentru a îmbunătăți condițiile de muncă ale șoferilor din țări terțe, cu respectarea deplină a drepturilor acestora.

Partenerii sociali din transportul rutier din Europa, IRU și ETF, au semnat săptămâna trecută și au transmis declarația lor comună privind crearea unui cadru european pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor din țări terțe angajați de companiile europene comisarului UE pentru Forţa de muncă și drepturi sociale, Nicolas Schmit.

Cele două organizații și-au exprimat angajamentul de a face profesia de șofer mai atractivă, punând accent pe includerea tinerilor și femeilor din UE și îmbunătățind condițiile de muncă ale șoferilor din țări terțe. Aceasta include recunoașterea calificărilor și licențelor lor, în deplină aderare cu reglementările UE și naționale.

Recunoscând contribuția esențială a transportului rutier la reziliență, rețelele de mobilitate și lanțurile de aprovizionare, declarația comună subliniază rolul indispensabil al sectorului în economie . De asemenea, abordează provocarea tot mai mare a penuriei de șoferi profesioniști.

Comisarul Nicolas Schmit a declarat: „Declarația comună ETF-IRU este un pas important în abordarea penuriei de forță de muncă și de competențe în sectorul transportului rutier. Este o demonstrație a angajamentului partenerilor sociali sectoriali europeni de a lua măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru șoferii din afara UE. Practicile abuzive și condițiile precare de muncă nu au locul în UE. Salut declarația, care ar trebui să fie o inspirație pentru alte sectoare.”

IRU și ETF au creat un grup de lucru pentru a aborda chestiuni de interes comun, cum ar fi susținerea unui angajament sectorial pentru respectarea legislației, în special în ceea ce privește condițiile de muncă și plata șoferilor. Aceștia au subliniat importanța aplicării Pachetului de Mobilitate 1 al UE, a combaterii abuzurilor și a promovării controalelor direcționate pentru a asigura un tratament echitabil în general.

Declarația comună abordează, de asemenea, potențiale standarde și cadre pentru sustenabilitatea socială și diligența necesară în bunăstarea șoferilor, având ca scop prevenirea încălcărilor drepturilor omului și ale muncii în sector.

În plus, partenerii sociali solicită Comisiei Europene și statelor membre să-și susțină inițiativa, inclusiv prin dezvoltarea de instrumente pentru calcularea remunerațiilor șoferilor, angajându-se la o aplicare țintă a regulilor și îmbunătățirea locurilor de parcare și de odihnă pentru șoferi.

Declarația comună solicită tuturor actorilor, publici și privați, să recunoască șoferii profesioniști ca lucrători esențiali și să le asigure respectul și sprijinul în întreaga industrie.

FOTO: Iru.org/news

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut