În contextul cutremurului din Turcia şi Siria, după ce mai mulți membri au contactat IRU cu privire la reglementările de conducere şi odihnă și la o serie de amenzi nejustificate, IRU a clarificat formalitățile pentru transportul umanitar.

În conformitate cu prevederile Acordului AETR, conducătorii de vehicule necomerciale cu asistență umanitară sunt scutiți de regulile de conducere și odihnă, precum și de utilizarea tahografelor. „Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite, prin Grupul de experți privind AETR, a confirmat interpretarea IRU conform căreia camioanele care transportă ajutor umanitar sunt scutite de regulile normale privind timpii de conducere şi de odihnă și tahograful.”

Atunci când camioanele și șoferii implicați în transport umanitar își reiau activitățile comerciale, trebuie să respecte din nou prevederile AETR.

De asemenea, șoferii trebuie să poată prezenta dovezi ale activităților lor anterioare de transport de ajutor umanitar către autoritățile de control.

Pentru asta, conform Acordului AETR, vehiculele care transportă ajutor umanitar necomercial trebuie să utilizeze un „formular de atestare” dedicat, pentru a documenta faptul că vehiculul și șoferul au participat la operațiuni în afara domeniului de aplicare și pentru a adăuga retroactiv – activități umanitare – din domeniul de aplicare la tahograf.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut